Markkinoinnilla menestykseen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7037-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2022 - 22.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.02.2023 - 31.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Ulla Kärnä
- Vastuuopettaja
- Ulla Kärnä
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 10 . Avoin AMK : 10.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 10 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Opintojakso
- LTP7037
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä verkko-opintoina. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä.
Oppimateriaalit
Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Opiskelija laatii yksin tai pienessä ryhmässä valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön ohjeistuksen mukaan.