Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 3 (11 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6030-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.09.2022 - 16.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 11 op
- Lähiosuus
- 11 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus (PR)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 60
- Opettajat
- Hanna Vienonen
- Tuija Kainulainen
- Mikko Lahti
- Vastuuopettaja
- Mikko Lahti
- Ryhmät
-
LUTNS20Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020
- Opintojakso
- LUT6030
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle
Sisältö
Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.
Aika ja paikka
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
11 op