Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 3 (11 op)

Toteutuksen tunnus: LUT6030-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.09.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
11 op
Lähiosuus
11 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 60
Opettajat
Hanna Vienonen
Tuija Kainulainen
Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Mikko Lahti
Ryhmät
LUTNS20
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020
Opintojakso
LUT6030

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle

Sisältö

Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.

Aika ja paikka

Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3

Opetusmenetelmät

Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

11 op

Siirry alkuun