Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7225-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.05.2021 - 31.07.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Toteutustavat
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Aika ja paikka
Verkko-opintoina 1.5. - 31.7.2021
Oppimateriaalit
Käytettävä oppimateriaali julkaistaan verkkoympäristössä opintojakson aikana.
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ja suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä. Osa luentotallenteista ja materiaaleista on valmiit kurssin alkaessa ja loputkin 1.6.2021 mennessä.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi verkkotentti sekä koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Voit suorittaa verkkotentin palautettuasi tehtävät, viimeistään 31.7.2021.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.