Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (2 op)

Toteutuksen tunnus: SS10035-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 28.02.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Katja Sorjonen
Kirsi Lindlöf
Irmeli Stenberg-Louko
Vastuuopettaja
Katja Sorjonen
Ryhmät
SSNS22
Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2022
Opintojakso
SS10035

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen ymmärrät palveluohjauksen rakenteellisen ulottuvuuden ja osaat vahvistaa asiakkaan osallisuutta palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä. Ymmärrät palvelukokonaisuuksien ja palveluketjujen merkityksen ja osaat toteuttaa segmentoinnista lähtevää palveluohjausta.

Sisältö

- Rakenteellinen ulottuvuus palveluohjauksessa
- Asiakkaan osallisuus palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä
- Palvelukokonaisuudet ja palveluketjut palveluohjauksessa
- Asiakkuussegmentit
- Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu lähiopetuksena 20.1.-28.2.2024 välisenä aikana.

Oppimateriaalit

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähiopetusta, mahdollisia vierailukäyntejä sekä asiantuntijoiden luentoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja ja tutustumiskäyntejä. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen lähiopetukseen sekä itsenäiseen ja pienryhmätyöskentelyyn.

Siirry alkuun