Siirry suoraan sisältöön

Työhyvinvoinnin johtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: LL10022-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.02.2024 - 15.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Hanna Vienonen
Vastuuopettaja
Hanna Vienonen
Ajoitusryhmät
Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 30 . Avoin AMK : 30.)
Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Pienryhmä (schedulingGroup) 1
Pienryhmä (schedulingGroup) 2
Opintojakso
LL10022

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä ymmärtää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Opiskelija ymmärtää mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.

Sisältö

Opintojakson keskeinen sisältö: työhyvinvointi, työhyvinvoinnin johtaminen, arvot ja eettiset kysymykset työyhteisössä, työterveys ja työterveyshuolto, työsuojelu ja työturvallisuus, työhyvinvointiin liittyvät keskeiset lait. Lisäksi kulttuurin ja taiteen merkitys työyhteisöissä.

Aika ja paikka

Aikaan ja paikkaan sitomatonta opiskelua Karelia-ammattikorkeakoulun Moodle-oppimisympäristössä.

Oppimateriaalit

Marja-Liisa Manka ja Marjut Manka: Työhyvinvointi. Vanhempi kirja on ladattavissa Moodlesta, uusinkin sopii hyvin materiaaliksi.

Opetusmenetelmät

Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä käsittää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Lisäksi opiskelija oivaltaa mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.

Opintojaksolla on useita vierailijoiden tallennettuja haastatteluja sekä vastuuopettajan tekemä luentotallenne. Lisäksi muuta materiaalia on runsaasti, Opintojakson verkkopedagogiikka mahdollistaa opiskelijalle mahdollisuuden itsenäiseen opiskeluun aikaan ja paikkaan sitomattomasti annetun aikaraamin sisällä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työpanos on noin 108h.

Siirry alkuun