Työhyvinvoinnin johtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: LL10022-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 31.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 05.02.2024 - 15.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 90
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Opettajat
- Hanna Vienonen
- Vastuuopettaja
- Hanna Vienonen
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 30 . Avoin AMK : 30.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Opintojakso
- LL10022
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä ymmärtää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Opiskelija ymmärtää mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.
Sisältö
Opintojakson keskeinen sisältö: työhyvinvointi, työhyvinvoinnin johtaminen, arvot ja eettiset kysymykset työyhteisössä, työterveys ja työterveyshuolto, työsuojelu ja työturvallisuus, työhyvinvointiin liittyvät keskeiset lait. Lisäksi kulttuurin ja taiteen merkitys työyhteisöissä.
Aika ja paikka
Aikaan ja paikkaan sitomatonta opiskelua Karelia-ammattikorkeakoulun Moodle-oppimisympäristössä.
Oppimateriaalit
Marja-Liisa Manka ja Marjut Manka: Työhyvinvointi. Vanhempi kirja on ladattavissa Moodlesta, uusinkin sopii hyvin materiaaliksi.
Opetusmenetelmät
Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä käsittää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Lisäksi opiskelija oivaltaa mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.
Opintojaksolla on useita vierailijoiden tallennettuja haastatteluja sekä vastuuopettajan tekemä luentotallenne. Lisäksi muuta materiaalia on runsaasti, Opintojakson verkkopedagogiikka mahdollistaa opiskelijalle mahdollisuuden itsenäiseen opiskeluun aikaan ja paikkaan sitomattomasti annetun aikaraamin sisällä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työpanos on noin 108h.