Sociala kontakter_verkkototeutus (3 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6021-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.09.2021 - 26.11.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Opettajat
- Marita Suomalainen
- Vastuuopettaja
- Marita Suomalainen
- Ryhmät
-
LUTNS20Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020
- Opintojakso
- LUT6021
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu 3 kokonaisuudesta:
1) Itsestä, opinnoinnoista ja työkokemuksesta kertominen, työnhaku
2) Työympäristö, työtehtävät matkailualoilla
3) Työpaikan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet(asiakaspalvelu, yritysvierailu, tuotteiden ja palveluiden esittely ja markkinointi, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä
Oman alan ammattiterminologia ja rakenteiden vahvistaminen on mukana jokaisessa osiossa.
Opintojakson lopussa kirjallinen ja suullinen koe.
Tavoitteet
Opiskelija kykenee toimimaan matkailun pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.
Sisältö
Asiakaspalvelutilanteet (hotelli, ravintola, matkatoimisto), neuvottelu/kokoustilanteet, pohjoismaisten vierailijoiden isännöinti, oman alan työympäristö ja työtehtävät, ammattialan sanasto, liikekirjeenvaihto, pohjoismaiset matkailualan ajankohtaiset ilmiöt, keskeiset pohjoismaiset matkailukohteet, pohjoismainen kulttuuritietous, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä.
Aika ja paikka
Opintoajakson Moodle- ja Collaborateympäristö, Karelia ammattikorkeakoulun Wärtsilä Campus
Oppimateriaalit
Jokisalo Timo, Minni Ritva, Flexservice, Svenska för högskolor, Otava 2006.
Opetusmenetelmät
Opiskelija kykenee toimimaan matkailun pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kaikki opintojaksoon liittyvät harjoitustyöt on suoritettava hyväksystysti ennen kuin opiskelija voi osallistua tenttiin.
Kirjallinen Moodle-tentti on opintojakson lopussa. Kirjallisista tenttiä voi uusia kaksi kertaa. Uusinta tapahtuu Exam-tenttiakvaariossa.
Suullinen koe on kirjallisen tentin jälkeen. Mikäli tentti ei mene läpi ensimmäisellä kerralla, tenttiä voi uusia kahdesti. Tenttiin ilmoittaudutaan Moodlessa olevan valinnan kautta. Sekä kirjallisen että suullisen tentin ajankohdat löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson voi suorittaa joko lähitoteutuksena tai monimuotototeutuksena verkossajolloin opiskeluun sisältyy enemmän itsenäistä opiskelua. Lähitoteutuksen opettajana toimii Marita Suomalainen ja monimuotototeutuksen opettajana Merja Öhman.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 30 h/Monimuotototeutuksessa lähitapaamisia 10h
Ryhmätyöskentely 8 h
Oppimistehtävät 14 h/Verkkototeutuksessa 24h
Itsenäinen tiedonhankinta 10 h/Verkkototeutuksessa 20h
Arviointi ja palaute 2 h