Siirry suoraan sisältöön

Kehittynyt pelien tekoäly (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTD7015-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2023 - 22.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
LTDNS20
Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2020
Opintojakso
LTD7015

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.

Siirry alkuun