Tieteellinen kirjoittaminen (1 op)
Toteutuksen tunnus: STP6018-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 35
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Opettajat
- Olli Haapiainen
- Tarja Ruokonen
- Vastuuopettaja
- Olli Haapiainen
- Ryhmät
-
STHAS20Sairaanhoitaja (AMK), monimuoto, syksy, 2020
- Opintojakso
- STP6018
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija kehittää valmiuksiaan tieteellisessä kirjoittamisessa ja tieteellisten tekstien analysoinnissa. Opiskelija osaa käyttää opinnäytetyön ohjetta omissa teksteissään. Opiskelija ymmärtää lähdeviite- ja lähdeluettelomerkintöjen tärkeyden. Opiskelija osaa laatia tiivistelmän.
Sisältö
Opintojakson sisältö:
• tieteellisen tekstin periaatteet
• opinnäytetyön ohjeen mukainen raportointi
• lähdeviitteet ja -luettelo
• tiivistelmä
• asiatyyli ja kielenhuolto.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla jaettava materiaali.
Suositeltavia kirjoja:
Vilkka Hanna: Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas,
Vilkka Hanna: Näin onnistut opinnäytetyössä
Opetusmenetelmät
Tärkein tavoite on oppia kirjoittamaan tulevaa opinnäytetyön suunnitelmaa kohti lopullista raporttia ja saada suunnitelmaan ja raportin rakenteen kirjoittamiseen liittyviä taitoja haltuun. Tavoitteena on auttaa työsuunnitelman kirjoittamisessa . Karelian ohjesivuston sujuva käyttö ja osaaminen.
Kielenhuollon itsenäinen kertaaminen.
Lähteet, lähdeluettelo, opinnäytetyön rakenne ja kirjoittamisprosessi ovat keskeisiä oppimistavoitteita. Myös oman kirjoittamisen kehittäminen kulkee mukana opintojaksolla. Tärkeää on myös oman lukemisen ymmärtämisen vahvistaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 tuntia sisältää verkkoluennot ja tehtävien tekemisen ja aineistoihin paneutumisen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Aktiivinen osallistuminen ja tutustuminen verkkoluentoihin ja Moodlen aineistoihin. Tehtävien tekeminen hyväksytysti: Minä kirjoittajana, silmukointiharjoitus, lumihiutaleharjoitus, lähdeluettelo. Lisäksi verkkoistunnoissa tehtävät kirjoitusharjoitukset.