Siirry suoraan sisältöön

Tieteellinen kirjoittaminen (1 op)

Toteutuksen tunnus: STP6018-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
Sairaanhoitajakoulutus
Opettajat
Olli Haapiainen
Tarja Ruokonen
Vastuuopettaja
Olli Haapiainen
Ryhmät
STHAS20
Sairaanhoitaja (AMK), monimuoto, syksy, 2020
Opintojakso
STP6018

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opiskelija kehittää valmiuksiaan tieteellisessä kirjoittamisessa ja tieteellisten tekstien analysoinnissa. Opiskelija osaa käyttää opinnäytetyön ohjetta omissa teksteissään. Opiskelija ymmärtää lähdeviite- ja lähdeluettelomerkintöjen tärkeyden. Opiskelija osaa laatia tiivistelmän.

Sisältö

Opintojakson sisältö:
• tieteellisen tekstin periaatteet
• opinnäytetyön ohjeen mukainen raportointi
• lähdeviitteet ja -luettelo
• tiivistelmä
• asiatyyli ja kielenhuolto.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla jaettava materiaali.
Suositeltavia kirjoja:
Vilkka Hanna: Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas,
Vilkka Hanna: Näin onnistut opinnäytetyössä

Opetusmenetelmät

Tärkein tavoite on oppia kirjoittamaan tulevaa opinnäytetyön suunnitelmaa kohti lopullista raporttia ja saada suunnitelmaan ja raportin rakenteen kirjoittamiseen liittyviä taitoja haltuun. Tavoitteena on auttaa työsuunnitelman kirjoittamisessa . Karelian ohjesivuston sujuva käyttö ja osaaminen.
Kielenhuollon itsenäinen kertaaminen.

Lähteet, lähdeluettelo, opinnäytetyön rakenne ja kirjoittamisprosessi ovat keskeisiä oppimistavoitteita. Myös oman kirjoittamisen kehittäminen kulkee mukana opintojaksolla. Tärkeää on myös oman lukemisen ymmärtämisen vahvistaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia sisältää verkkoluennot ja tehtävien tekemisen ja aineistoihin paneutumisen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Aktiivinen osallistuminen ja tutustuminen verkkoluentoihin ja Moodlen aineistoihin. Tehtävien tekeminen hyväksytysti: Minä kirjoittajana, silmukointiharjoitus, lumihiutaleharjoitus, lähdeluettelo. Lisäksi verkkoistunnoissa tehtävät kirjoitusharjoitukset.

Siirry alkuun