Siirry suoraan sisältöön

Erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SS10059-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 14.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
22.09.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 140
Koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Täydentävän osaamisen opinnot
Opettajat
Riitta Räsänen
Terttu Moilanen
Vastuuopettaja
Riitta Räsänen
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n opiskelijat (Koko: 40 . Avoin AMK : 40.)
Tutkinto-opiskelijat (myös Ripa) (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
TOP25_26
Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
KAKS25
Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2025
Pienryhmät
Avoimen AMK:n opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat (myös Ripa)
Opintojakso
SS10059

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut

Aika ja paikka

Opintojakson suorittaminen tapahtuu aikavälillä 22.9.-12.12.2025 Karelia-ammattikorkeakoulun moodle-oppimisympäristössä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit löytyvät moodlesta tai ovat linkitettynä sinne.

Opetusmenetelmät

Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin Karelian moodle-oppimisympäristössä.
Aluksi perhedyt opiskeltaviin teemoihin materiaalien avulla ja suoritat niihin liittyvät tehtävät (tentti, mind map ja huoneetaulu). Sen jälkeen laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op = 135 h opiskelijan työtä.

Siirry alkuun