Työhyvinvoinnin johtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: LL10022-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.09.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Hanna Vienonen
- Vastuuopettaja
- Hanna Vienonen
- Ryhmät
-
LLAS23Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2023
- Opintojakso
- LL10022
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä ymmärtää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Opiskelija ymmärtää mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.
Sisältö
Opintojakson keskeinen sisältö: työhyvinvointi, työhyvinvoinnin johtaminen, arvot ja eettiset kysymykset työyhteisössä, työterveys ja työterveyshuolto, työsuojelu ja työturvallisuus, työhyvinvointiin liittyvät keskeiset lait. Lisäksi kulttuurin ja taiteen merkitys työyhteisöissä.
Aika ja paikka
Aikaan ja paikkaan sitomatonta opiskelua Karelia-ammattikorkeakoulun Moodle-oppimisympäristössä ja Zoomissa sekä lähitapaamiset myöhemmin työjärjestyksessä ilmoitetuissa ajankohdissa.
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana jaettava oppimismateriaali sekä Marja-Liisa Manka: Työhyvinvointi, Alma Talent 2023.
Opetusmenetelmät
Opiskelija ymmärtää työhyvinvointiin liittyvät keskeiset tekijät ja osa-alueet sekä käsittää mitä työhyvinvoinnin johtaminen on. Lisäksi opiskelija oivaltaa mikä työhyvinvoinnin johtamisen merkitys on organisaation tuloksellisessa toiminnassa.
Hyödynnämme opintojaksossa verkkopedagogiikkaa sekä opintojakson aikana järjestetään kolme tapaamiskertaa. Opintojakson verkkopedagogiikka mahdollistaa opiskelijalle mahdollisuuden itsenäiseen opiskeluun aikaan ja paikkaan sitomattomasti.
Opintojakson osaaminen todennetaan välitenteillä, reflektoivalla yksilöesseellä sekä työelämälähtöisellä ryhmätyöllä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työpanos noin 135 tuntia.