Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LL10086-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 27.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.08.2023 - 22.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat
Opintojakso
LL10086

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Aika ja paikka

Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.

Oppimateriaalit

Annetaan opintojaksolla

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.

Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.

Huom. Voit aloitta opiskelun jo elokuun puolella.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Siirry alkuun