Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: DT10029
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Anssi Gröhn, Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.
Sisältö
Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö