Siirry suoraan sisältöön

Sähköinen asiointi sosiaali- ja terveysalallaLaajuus (1 op)

Opintojakson tunnus: STS6068

Opintojakson perustiedot


Laajuus
1 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuasitiedät ja ymmärrät asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen lainsäädännölliset perusteet sekä niihin liittyvät tietoturvaan ja tietosuojaan liittyvät vaatimuksetsaat kokonaiskuvaa sähköisten palvelujen tarjonnasta ja käytöstä kansallisesti ja kansainvälisestitiedät sähköisten palvelujen hyödyntämisestä osana potilaan/asiakkaan kokonaishoitoatiedostat oman roolisi näiden palvelujen toteuttajana terveyden-/sosiaalihuollon ammattilaisenasaat kokemusta ohjata asiakasta/potilasta käyttämään tarkoituksenmukaisia julkisen ja yksityisen sektorin sosiaali- ja terveydenhuollon sekä 3 sektorin palveluita terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksitunnistat ammattilaisen osaamistarpeita sähköisten palvelujen toteuttajanasaat kokemuksia ja valmiuksia ohjata ja motivoimaan asiakasta sähköisten palvelujen käyttöön ja omahoitoonosaat hyödyntää sosiaalista mediaa työssäsi sekä erottaa yksityisen ja ammatillisen roolin sosiaalisen median käytössä

Sisältö

Sähköisten palvelujen lainsäädännölliset perusteet sekä niihin liittyvät tietoturvaan ja tieto-suojaan liittyvät vaatimuksetAsiakaslähtöiset sähköiset palvelut - muuttuva asiakkuus ja ammattilaisuusErilaiset sähköiset palvelut, niiden jäsentäminen ja soveltuvuuden arviointi erilaisille asiakasryhmilleErilaiset toimintaympäristötSähköiset sosiaali- ja terveyspalvelut ja niiden erityispiirteetVerkkoviestintä ja verkkovuorovaikutuksen ominaispiirteet, virtuaaliyhteisö, viestintätaidot verkossa, verkkokirjoittaminen, kansalaisviestintä, eettisyysMediakriittisyys, potilaan ja asiakkaan ohjaaminen luottavan terveystiedon käyttöön omahoidon tukenaItsehoitopisteiden sähköisen materiaalin hyödyntäminenLaaja vaitiolo ja tietojen suojelu, asiakkaan ja potilaan tiedonsaanti oikeus, tietoturvariskitTietojärjestelmien hyödyntäminen asiakkaan ja potilaan tietojen dokumentoinnissaTiedottaminenSosiaalinen media

Siirry alkuun