Siirry suoraan sisältöön

Lastenhoitajasta varhaiskasvatuksen sosionomiksi: KASK22LA

Tunnus: KASK22LA

Kesto:
2 vuotta (95 op)

Aloituslukukausi:
Kevät 2022

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2021-2022 2022-2023 2023-2024 Kevät
2022
Syksy
2022
Kevät
2023
Syksy
2023
4. / 2022 5. / 2022 6. / 2022 1. / 2022 2. / 2022 3. / 2022 4. / 2023 5. / 2023 6. / 2023 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2023
KASK22LA-1
Sosionomi yhteiskuntatietoisen ja reflektoivana toimijana

(Valitaan kaikki)

60
KASK22LA-11
Sosionomin työ muuttuvassa yhteiskunnassa

(Valitaan kaikki)

15
SS10007 Ammatillinen kasvu 1 3 3 3 1.5 1.5
STS6077 Tieto- ja viestintäteknologia 1 1 1 0.5 0.5
STS6075 Näkökulmia sosiaalialan ilmiöihin ja tietoperustaan 4 4 4 2 2
STS6074 Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet 3 3 3 1.5 1.5
SS10011 Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen 4 4 4 2 2
KASK22LA-12
Sote-alan moniammatilliset lähtökohdat

(Valitaan kaikki)

7
SY10002 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1 2 2 2 1 1
SY10003 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1 3 3 3 1.5 1.5
STP6009 Raportointi ja kirjoitusviestintä 2 2 2 1 1
KASK22LA-13
Sosionomi sosiaalialan asiakastyössä

(Valitaan kaikki)

7
SS10012 Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön 2 2 2 1 1
SS10013 Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät 5 5 5 2.5 2.5
KASK22LA-14
Sote-alan moniammatillinen toiminta

(Valitaan kaikki)

9
SY10005 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2 2 2 2 1 1
SY10006 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 2 2 2 1 1
SY10007 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu 2 2 2 1 1
SS10014 English at Work for Social Services 3 3 3 1.5 1.5
KASK22LA-15
Sosionomin työn lainsäädännölliset ja hoidolliset lähtökohdat

(Valitaan kaikki)

9
SS10015 Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva 5 5 5 2.5 2.5
SS10016 Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia 4 4 4 2 2
KASK22LA-16
Sosionomi ohjaajana sosiaalialan palveluissa

(Valitaan kaikki)

13
STS6401 Orientoiva harjoittelu 5 5 5 2.5 2.5
SS10017 Sosiaalipedagoginen työote 5 5 5 2.5 2.5
SS10018 Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat 3 3 3 1.5 1.5
KASK22LA-2
Sosionomi asiakastyön osaajana

(Valitaan kaikki)

30
KASK22LA-21
Sosiaalialan työn prosesseja ja työtapoja

(Valitaan kaikki)

12
SS10020 Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi 5
SS10021 Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus 4
SS10022 Svenska i arbetslivet för socionomer 3 3 3 1.5 1.5
KASK22LA-22
Voimavaralähtöinen työskentely sosionomin työssä

(Valitaan kaikki)

18
SS10023 Voimavaralähtöinen asiakastyö 11
SS10024 Asiakastyön menetelmiä 5 5 5 2.5 2.5
SY10008 Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1 2
KASK21-1001
Täydentävät opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5)

5
KASK22LA-31
Profiloivat täydentävän osaamisen opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0)

0
STP7022 Varhaiskasvatuksen lähtökohdat 5 5 5 2.5 2.5
KASK22LA-32
Muut täydentävän osaamisen opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0)

0
Yhteensä 95 18 47 8 18 16 31 8 9 9 0 0 8 8 15.5 15.5 0 0 4 4

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Ammattikorkeakoulututkintojen yhteiset kompetenssit 2022 alk

Suomen ammattikorkeakouluissa tutkintojen osaaminen on määritelty koulutuskohtaisina ja yhteisinä kompetensseina. Kompetensseilla tarkoitetaan laajoina osaamiskokonaisuuksina, yksilön tietojen, taitojen ja asenteiden yhdistelminä. Koulutuskohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen asiantuntijuuden perustan. Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutuksille ja tutkinnoille yhteisiä osaamisalueita, jotka luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle.

1 Oppimaan oppiminen

Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia.

- arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan erilaisissa oppimisympäristöissä.
- osaa hankkia, kriittisesti arvioida sekä tarkoituksenmukaisesti soveltaa oman
alansa kansallista ja kansainvälistä tietoperustaa ja käytäntöjä.
- ottaa vastuuta myös ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta.

Ammatillinen kasvu 1
Tieto- ja viestintäteknologia
Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1
Raportointi ja kirjoitusviestintä
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2
English at Work for Social Services
Sosiaalipedagoginen työote
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Svenska i arbetslivet för socionomer
Voimavaralähtöinen asiakastyö
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1
2 Työelämässä toimiminen

Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä

- osaa toimia rakentavasti työyhteisössä ja edistää omaa ja työyhteisön hyvinvointia.
- osaa toimia ammatillisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.
- hyödyntää teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia omassa työssään.
- ymmärtää muuttuvan työelämän kompleksisuuden ja omaa resilienssiä muuttuvissa työelämän tilanteissa.
- omaa valmiudet yrittäjämäiseen toimintatapaan.

Ammatillinen kasvu 1
Tieto- ja viestintäteknologia
Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1
Raportointi ja kirjoitusviestintä
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu
English at Work for Social Services
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia
Sosiaalipedagoginen työote
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Svenska i arbetslivet för socionomer
3 Eettisyys

Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet.

- kykenee vastaamaan omasta toimin nastaan ja sen seurauksista ja reflektoimaan niitä alansa ammattieettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti.
- ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
- huomioi toiminnassaan moninaisuuden ja saavutettavuuden toteutumista.
- ymmärtää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.
- kykenee eettisiin arvoihin perustuvaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.

Ammatillinen kasvu 1
Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1
Raportointi ja kirjoitusviestintä
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia
Sosiaalipedagoginen työote
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Voimavaralähtöinen asiakastyö
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1
4 Kestävä kehitys

Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä.

- osaa käyttää omaan alaansa liittyvää tietoa kestävien ratkaisujen ja toimintamallien etsimiseen, käyttöönottamiseen ja vakiinnuttamiseen.
- ymmärtää kestävyyshaasteita, niiden keskinäisiä riippuvuuksia sekä asioiden
ja ongelmien monia näkökulmia.

Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
5 Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa.

- tuntee oman kulttuuritaustansa vaikutuksia toimintaansa ja osaa kehittää
monikulttuurisuutta huomioivia toimintatapoja työyhteisössään.
- osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään.
- kykenee kansainväliseen viestintään työtehtävissään.

English at Work for Social Services
Svenska i arbetslivet för socionomer
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1
6 Ennakoiva kehittäminen

Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus -ja kehittämismenetelmiä.

− ratkaisee ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
− osaa työskennellä projekteissa yhteistyössä eri alojen toimijoiden kanssa.
− osaa soveltaa kehittämisessä alan olemassa olevaa tietoa ja hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä.
− osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja oman alansa tulevaisuutta ennakoiden.

Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu
Luokittelemattomat
Näkökulmia sosiaalialan ilmiöihin ja tietoperustaan
Orientoiva harjoittelu
Asiakastyön menetelmiä
Varhaiskasvatuksen lähtökohdat

Sosionomi (AMK), osaamiskompetenssit 2022 =>

1. Sosiaalialan eettinen osaaminen

Valmistuva opiskelija
- osaa toimia ihmis- ja perusoikeussäädösten, sosiaalialan arvojen ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- ymmärtää oman ihmiskäsityksensä ja arvomaailmansa merkityksen asiakastyössä
- osaa toimia arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa eettisesti perustellusti
- osaa edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa
- osaa asettua yhteiskunnalliselta asemaltaan haavoittuvassa asemassa olevien yksilöiden ja ryhmien puolelle.

Ammatillinen kasvu 1
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia
Sosiaalipedagoginen työote
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Voimavaralähtöinen asiakastyö
Asiakastyön menetelmiä
2. Asiakastyön osaaminen

Valmistuva opiskelija
- osaa luoda ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen sekä arvioida asiakkaan palvelutarpeita
- osaa tukea yksilöiden kasvua ja kehitystä sekä perheiden arkea ja perheenjäsenten keskinäisiä suhteita
- osaa osallistaen suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakkaan palveluprosessin
- tunnistaa hyvinvoinnin suojaavia- ja riskitekijöitä sekä osaa soveltaa ennalta ehkäisevän työn ja varhaisen tukemisen näkökulmia
- osaa tavoitteellisesti, voimavaraistaen ja osallisuutta tukien ohjata asiakkaita, asiakasryhmiä ja yhteisöjä
- osaa soveltaa ja arvioida asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja menetelmiä
- osaa toimia kulttuurisensitiivisesti ja moninaisuutta tukien asiakastyössä sekä edistää kulttuurien välistä vuoropuhelua
- osaa tehdä ohjaustyötä erilaisissa sähköisissä toimintaympäristöissä ja ohjata asiakkaita palveluiden käytössä
- osaa arvioida asiakastyötä ja dokumentoida sitä asiakaslähtöisesti.

Ammatillinen kasvu 1
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Sosiaalipedagoginen työote
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Voimavaralähtöinen asiakastyö
Asiakastyön menetelmiä
3. Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen

Valmistuva opiskelija
- osaa jäsentää hyvinvointiin ja kestävään kehitykseen liittyviä paikallisia ja globaaleja haasteita sekä niiden vaikutuksia sosiaali- ja terveydenhuoltoon
- tuntee alan juridisen säädöspohjan ja osaa soveltaa keskeistä lainsäädäntöä
- hallitsee sosiaali- ja terveydenhuollon sekä kasvatus- ja koulutuspalvelujen järjestämisen ja tuottamisen tavat sekä niiden ohjauksen ja valvonnan
- tuntee sosiaaliturvan ja hyvinvointipalvelujärjestelmät julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla sekä hallitsee sosiaaliturvaohjauksen
- osaa sovittaa yhteen palveluita tarvelähtöisesti ja toimia muutoksen eteenpäin viejänä
- osaa toimia aktiivisena sosiaalialan asiantuntijana ja perustella asiakkaan etua sekä moniammatillisessa että monialaisessa yhteistyössä.

Ammatillinen kasvu 1
Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat
Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi
Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus
Voimavaralähtöinen asiakastyö
Asiakastyön menetelmiä
4. Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen

Valmistuva opiskelija
- kykenee ammatilliseen kriittiseen reflektioon
- osaa analysoida epätasa-arvoa, huono-osaisuutta sekä hyvinvointia tuottavia kansallisia ja globaaleja rakenteita ja prosesseja sekä ehkäistä syrjäytymistä
- kykenee puolustamaan haavoittuvassa asemassa olevien ja vaiennettujen ihmisten etuja sekä tuomaan poliittiseen päätöksentekoon ja vastuullisille toimijoille tietoa kohtuuttomista elämäntilanteista
- tuntee julkishallinnollisen päätöksentekojärjestelmän ja osaa toimia sen toimintaperiaatteiden mukaan
- osaa edistää kansalaisten osallisuutta ja osallistumisen mahdollisuuksia sekä kykenee vaikuttamistyöhön eri toimijoiden kanssa.

Ammatillinen kasvu 1
Sosiaalipedagoginen työote
5. Tutkimuksellinen kehittämis- ja innovaatio-osaaminen

Valmistuva opiskelija
- kykenee innovatiiviseen ongelmaratkaisuun ja verkostotyöhön sosiaalialan kehittämisessä
- osaa kehittää kumppanuuslähtöisesti asiakastyön menetelmiä, työkäytäntöjä sekä palveluprosesseja
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kehittämishankkeita
- osaa soveltaa tutkimus- ja kehittämismenetelmiä toimintakäytäntöjen kehittämiseksi
- osaa tuottaa ja arvioida tietoa hyvinvoinnin edistämiseksi
- osaa toimia tutkimus- ja kehittämistyön eettisten periaatteiden ja ohjeiden mukaisesti

Ammatillinen kasvu 1
6. Työyhteisö-, johtamis- ja yrittäjyysosaaminen

Valmistuva opiskelija
- osaa toimia yhteistyökykyisesti monialaisessa tiimissä ja työyhteisöissä sekä kansainvälisissä ympäristöissä
- osaa toimia työyhteisön lähijohtajana
- tuntee keskeisen työlainsäädännön ja edistää työturvallisuutta
- osaa johtaa itseään sekä edistää omaa ja työyhteisön työhyvinvointia
- osaa arvioida työn laatua, tuloksia ja vaikutuksia
- tuntee talouden ja strategisen johtamisen merkityksen omassa työssään
- tuntee sosiaalialan yrittäjätoiminnan perusedellytykset.

Ammatillinen kasvu 1
Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät
Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva
Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia
Luokittelemattomat
Tieto- ja viestintäteknologia
Näkökulmia sosiaalialan ilmiöihin ja tietoperustaan
Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1
Raportointi ja kirjoitusviestintä
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu
English at Work for Social Services
Orientoiva harjoittelu
Svenska i arbetslivet för socionomer
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1
Varhaiskasvatuksen lähtökohdat

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
KASK22LA-1
Sosionomi yhteiskuntatietoisen ja reflektoivana toimijana

(Valitaan kaikki)

60
KASK22LA-11
Sosionomin työ muuttuvassa yhteiskunnassa

(Valitaan kaikki)

15
SS10007 Ammatillinen kasvu 1 3
STS6077 Tieto- ja viestintäteknologia 1
STS6075 Näkökulmia sosiaalialan ilmiöihin ja tietoperustaan 4
STS6074 Sosionomin työ ja ammattieettiset periaatteet 3
SS10011 Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen 4
KASK22LA-12
Sote-alan moniammatilliset lähtökohdat

(Valitaan kaikki)

7
SY10002 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1 2
SY10003 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1 3
STP6009 Raportointi ja kirjoitusviestintä 2
KASK22LA-13
Sosionomi sosiaalialan asiakastyössä

(Valitaan kaikki)

7
SS10012 Johdanto sosiaalialan asiakastyöhön 2
SS10013 Ammatillinen vuorovaikutus ja luovat menetelmät 5
KASK22LA-14
Sote-alan moniammatillinen toiminta

(Valitaan kaikki)

9
SY10005 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2 2
SY10006 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 2
SY10007 Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu 2
SS10014 English at Work for Social Services 3
KASK22LA-15
Sosionomin työn lainsäädännölliset ja hoidolliset lähtökohdat

(Valitaan kaikki)

9
SS10015 Sosiaalialan lainsäädäntö ja sosiaaliturva 5
SS10016 Lääkehoito, ensiapu ja ergonomia 4
KASK22LA-16
Sosionomi ohjaajana sosiaalialan palveluissa

(Valitaan kaikki)

13
STS6401 Orientoiva harjoittelu 5
SS10017 Sosiaalipedagoginen työote 5
SS10018 Sosiaalialan asiakastyön teoreettiset lähtökohdat 3
KASK22LA-2
Sosionomi asiakastyön osaajana

(Valitaan kaikki)

30
KASK22LA-21
Sosiaalialan työn prosesseja ja työtapoja

(Valitaan kaikki)

12
SS10020 Sosiaalipedagogisen asiakastyön prosessi ja dokumentointi 5
SS10021 Sosiaalialan palveluohjauksen perusteet ja sosiaalinen kuntoutus 4
SS10022 Svenska i arbetslivet för socionomer 3
KASK22LA-22
Voimavaralähtöinen työskentely sosionomin työssä

(Valitaan kaikki)

18
SS10023 Voimavaralähtöinen asiakastyö 11
SS10024 Asiakastyön menetelmiä 5
SY10008 Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1 2
KASK21-1001
Täydentävät opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5)

5
KASK22LA-31
Profiloivat täydentävän osaamisen opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0)

0
STP7022 Varhaiskasvatuksen lähtökohdat 5
KASK22LA-32
Muut täydentävän osaamisen opinnot

(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0)

0