Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnitteluLaajuus (4 op)

Tunnus: LL10018

Laajuus

4 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Olli Hatakka

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.

Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.

Sisältö

Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.

Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.

Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.

Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

19.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LLAS23
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2023

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.

Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.

Sisältö

Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.

Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.

Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.

Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 90

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LLNS23
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.

Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.

Sisältö

Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.

Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.

Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.

Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 15.04.2023

Ajoitus

21.09.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LLAS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2022

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.

Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.

Sisältö

Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.

Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.

Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.

Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 15.04.2023

Ajoitus

11.09.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 90

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LLNS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.

Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.

Sisältö

Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.

Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.

Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.

Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.

Arviointiasteikko

H-5