Siirry suoraan sisältöön

Metsäpalvelujen tuottaminen (4op)

Opintojakson tunnus: BIM2020

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson jälkeen ymmärrät asiakaslähtöisen markkinoinnin ja laadukkaan asiakaspalvelun merkityksen metsäpalveluliiketoiminnassa. Tunnet metsäpalvelumarkkinoiden erityispiirteet ja metsänomistajaryhmien palvelutarpeet. Osaat luoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia. Ymmärrät palvelun laadun merkityksen asiakastyytyväisyyteen. Ymmärrätvuorovaikutustaitojen merkityksen asiakaskohtaamisessa. Osaat ohjata myyntikeskustelua asiakkaan ja edustamasi organisaation kannalta parhaaseen ratkaisuun. Osaat ryhmätyönä suunnitella ja toteuttaa palveluiden markkinointitilaisuuden.

Sisältö

1.Metsäpalvelumarkkinat
*toimintaympäristö
*yksityismetsänomistajat asiakkaina
*metsänomistajien palvelutarpeet
2.Palvelutuote
*asiantuntijapalvelu
*palvelun tuotteistaminen
*palvelun laatu -mitä on metsäpalvelun laatu?
*tarjous
3.Asiakassuhdemarkkinointi
*asiakkuuden vaiheet
*asiakassuhteen hoito
*miksi asiakas menetetään?
4.Asiakaspalvelu ja myyntityö
*vuorovaikutusosaaminen asiakaskohtaamisessa
*myyntineuvottelun vaiheet
5.Markkinointitapahtuman suunnittelu ja toteutus

Siirry alkuun