Digitaalisen markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: LL10047
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Lotta Lilja
Osaamistavoitteet
Opintojakso toimii itsenäisenä johdantona digitaaliseen markkinointiin ja / tai johdantona moduulin muihin opintojaksoihin. Opintojakson jälkeen ymmärrät digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Ymmärrät datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Ymmärrät, miten ostaminen on muuttunut digitalisaation myötä ja miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
10.03.2025 - 01.06.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Anu Karreinen
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
LLNS23Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Tavoitteet
Opintojakso toimii itsenäisenä johdantona digitaaliseen markkinointiin ja / tai johdantona moduulin muihin opintojaksoihin. Opintojakson jälkeen ymmärrät digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Ymmärrät datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Ymmärrät, miten ostaminen on muuttunut digitalisaation myötä ja miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Aika ja paikka
Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.
Oppimateriaalit
Annetaan opintojaksolla
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.
Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvoidaan koko opintojakson sisällöstä tehtävän oppimispäiväkirjan perusteella. Lisäksi on hyväksyttävästi suoritettava opintojakson osiokohtaiset tehtävät.
Hylätty (0)
Opiskelijan ymmärryksessä digitalisaation vaikutuksista liiketoimintaan ja markkinointiin on puutteita eikä hän ymmärrä aihetta kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen eivät ole hallussa. Annetut tehtävät on palautettu myöhässä tai ei lainkaan
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää osittain digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin, mutta aiheen kokonaisvaltaisessa hahmottamisessa on vielä puutteita. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on osittain hallussa. Opiskelija osaa arvioida esittää joitain toteutustapoja ja ratkaisuja digimarkkinoinnin haasteisiin.
Opiskelija osaa tuottaa raportin tehtävästään, mutta jäsentelyssä on parantamisen varaa. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää hvyin digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen ovat hyvin hallussa. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää laajasti digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on hallussa erinomaisesti. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn, kieliasullisesti erinomaisen ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 30.09.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Anu Karreinen
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Opintojakso toimii itsenäisenä johdantona digitaaliseen markkinointiin ja / tai johdantona moduulin muihin opintojaksoihin. Opintojakson jälkeen ymmärrät digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Ymmärrät datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Ymmärrät, miten ostaminen on muuttunut digitalisaation myötä ja miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Aika ja paikka
Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.
Oppimateriaalit
Annetaan opintojaksolla
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.
Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvoidaan koko opintojakson sisällöstä tehtävän oppimispäiväkirjan perusteella. Lisäksi on hyväksyttävästi suoritettava opintojakson osiokohtaiset tehtävät.
Hylätty (0)
Opiskelijan ymmärryksessä digitalisaation vaikutuksista liiketoimintaan ja markkinointiin on puutteita eikä hän ymmärrä aihetta kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen eivät ole hallussa. Annetut tehtävät on palautettu myöhässä tai ei lainkaan
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää osittain digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin, mutta aiheen kokonaisvaltaisessa hahmottamisessa on vielä puutteita. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on osittain hallussa. Opiskelija osaa arvioida esittää joitain toteutustapoja ja ratkaisuja digimarkkinoinnin haasteisiin.
Opiskelija osaa tuottaa raportin tehtävästään, mutta jäsentelyssä on parantamisen varaa. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää hvyin digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen ovat hyvin hallussa. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää laajasti digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on hallussa erinomaisesti. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn, kieliasullisesti erinomaisen ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.