Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health Care (3cr)
Course unit code: SS10008
General information
- Credits
- 3 cr
- Teaching language
- Finnish
- Responsible person
- Katja Sorjonen, Vastuuopettaja
Objective
Opintojakson jälkeen:
•	Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat, lainsäädännön ja erilaiset toimintamallit.
•	Osaat selittää keskeiset asiakas- ja palveluohjaukseen liittyvät käsitteet ja tiedät niiden merkitykset. 
•	Tunnistat monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa.
•	Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta.
                    
Content
Tule vahvistamaan osaamistasi asiakas – ja palveluohjauksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.
 
Koulutuksen sisältö:
•	Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat
•	Palveluohjausprosessi, hoito- ja palvelupolut sekä palvelukokonaisuudet
•	Moniammatillisuus palveluohjauksessa
•	Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus
•	Digitaalinen palveluohjaus
                    
