Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan asiakastyön prosessiLaajuus (5 op)

Tunnus: STS6089

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Sari Johansson

Osaamistavoitteet

Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 30

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Sari Johansson
Vastuuopettaja

Sari Johansson

Ryhmät
  • KASK21
    Lastenhoitajasta varhaiskasvatuksen sosionomiksi

Tavoitteet

Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 70

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Sari Johansson
Vastuuopettaja

Sari Johansson

Ryhmät
  • SSAK22
    Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2022

Tavoitteet

Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.04.2022 - 30.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 70

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Lauri Saarelainen
  • Sari Johansson
  • Päivi Putkuri
Vastuuopettaja

Sari Johansson

Ryhmät
  • SSNS21
    Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 70

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Sari Johansson
Vastuuopettaja

Sari Johansson

Ryhmät
  • STSAK21
    Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2021

Tavoitteet

Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä

Arviointiasteikko

H-5