Kansainvälinen markkinointi (4op)
Opintojakson tunnus: LTL2066
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tiedolliset osaamistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää yrityksen kansainvälistymisen riskit ja haasteet sekä mitä valmiuksia tulee olla, jotta kansainvälistymisen voi aloittaa. Hän ymmärtää myös kansainvälistymisen vaiheet sekä niissä tarvittavat toimenpiteet ja panostukset.
Taidolliset ja toiminnalliset osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa tutkia yrityksen kansainvälistymisvalmiudet ja mahdolliset kohdemarkkinat. Hän osaa selvittää tuotteen sopeuttamistarpeen, valita yrityksen kannalta parhaan vientitavan sekä kumppanit.
Opiskelija tietää, miten osallistua ulkomaisille messuille, miten viestitään markkinoiden ja kumppanien kanssa sekä miten hoidetaan suhdetoimintaa kansainvälisessä kontekstissa.
Sisältö
Miksi kansainvälistää yritys?
Miten selvitetään yrityksen kansainvälistymisen edellytykset?
Miten tutkitaan kansainvälisiä markkinoita ja mitä tietolähteitä käytetään?
Miksi ja miten tuotetta tulee sopeuttaa viennissä?
Millaisia jakeluvaihtoehtoja on olemassa ja miten valitaan sopivin?
Miten tehdään sopimuksia?
Mitä eri viestintäkeinoja käytetään?