Markkinointiviestintä (5op)
Opintojakson tunnus: LTL2063
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Mikko Hyttinen, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
- Opiskelija perehtyy markkinointiviestinnän suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan. Hän hallitsee ajanmukaisen markkinointiviestinnän kokonaisvaltaiseen suunnitteluun. Hän osaa markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin.
- Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän tavoitteet ja osa-alueet. Hän tuntee markkinointiviestinnän suunnitteluun vaikuttavat tekijät. Hän osaa arvioida kriittisesti erilaisia viestintäratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
- Opiskelija hallitsee markkinointimateriaalin tuottamisen (Desktop Publishing) perusominaisuudet ja osaa hyödyntää niitä soveltaen omassa työssään. Hän ymmärtää graafisen ohjeistuksen merkityksen yrityksen toiminnalle ja osaa arvioida graafisen ohjeistuksen soveltuvuutta projektilleen. Hän osaa myös hyödyntää typografiaa eri materiaalien luomisessa, uusimisessa ja ylläpidossa.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää/-kampanjan valitsemalleen yritykselle/-yhteisölle = työelämälähtöinen projektityö.
- Opiskelija soveltaa teoriataitojaan käytäntöön projektissaan.
Sisältö
- Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä käsitteenä, sen tehtävät, osa-alueet ja merkitys yrityksen/yhteisön toiminnalle.
- Markkinointiviestinnän suunnittelu, toteutus sekä sen organisointi ja kehittäminen projektityön markkinointitavoitteiden mukaisesti.
- Markkinointiviestinnän budjetointi, ajoittaminen ja tutkiminen.
- Projektityön raportointi ja esittäminen vertaisryhmässä.
- Soveltavat oppimistehtävät (projektityön markkinointimateriaali).
- Graafinen ohjeisto (projektityö).