Matkailupalvelujen markkinointi (5op)
Opintojakson tunnus: LUT2020
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Keijo Koskinen, Vastuuopettaja
- Raija Ruusunen, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää matkailupalvelujen luonteen ja tuntee niiden erityispiirteet markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa
- ymmärtää asiakkaan merkityksen palveluprosessissa ja tähän liittyvät vaatimukset palveluja tuotettaessa
- tietää, mitä asiakkuusajattelu, asiakassuhdemarkkinointi ja asiakkuuksien johtaminen ovat käsitteinä ja toimintana
- ymmärtää palvelun matkailuyrityksen tuotteena ja kilpailukeinona, jolla lisätään arvoa asiakkaalle ja samalla tuotetaan taloudellista hyötyä yritykselle
- osaa hyödyntää markkinoinnin kilpailukeinoja matkailupalvelujen vaatimalla tavalla ja osaa laatia ajantasaiseen markkinatilannetietoon perustuvan markkinointisuunnitelman yksittäiselle matkailuyritykselle
Sisältö
Markkinointisuunnitelman laadinta, markkinointibudjetin suunnittelu