Markkinoinnin suunnittelu, johtaminen ja lainsäädäntö (5op)
Opintojakson tunnus: LUT2030
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Keijo Koskinen, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää liikeidean ja tehtyjen strategisten valintojen merkityksen matkailuyrityksen markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa
- osaa analysoida yrityksen asemaa suhteessa kilpailijoihin ja osaa analysoida markkinoiden ja kilpailuympäristön vaatimuksia ja suunnitella näiden pohjalta markkinointiratkaisut
- tuntee markkinointiviestintään liittyvät lait ja muut normit, tuotteiden erilaistamiseen liittyvät immateriaalioikeudelliset säädökset, henkilötietolain ja tekijänoikeuslain markkinoinnissa huomioon otettavat säännökset sekä kilpailulainsäädännön keskeisen normiston matkailuyrityksen näkökulmasta
- osaa soveltaa markkinoinnin juridista normistoa ja eettisiä sääntöjä matkailualan yritystoiminnassa
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyrityksen strategista suunnittelua
Markkinoinnin johtaminen matkailuyrityksessä
Mainonnan etiikka
Markkinointiviestintään liittyvät lait ja normit
Immateriaaliset oikeudet
Henkilötietolaki
Kilpailulainsäädäntö
Yrityscase