Siirry suoraan sisältöön

Svenska för resebranschenLaajuus (3 op)

Tunnus: LUT6029

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • roo.SV

Vastuuhenkilö

  • Marita Suomalainen

Osaamistavoitteet

Opiskelija kehittää edelleen viestintä- vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja ja matkailualan terminologian osaamistaan selviytyäkseen matkailualan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoa. Opiskelija osaa esitellä matkailualan eri toimintaympäristöjä, kuten esim. ravintolan, matkailukeskuksen tai majoituspalveluja tarjoavan yrityksen toimintaa liikkeenjohdon näkökulmasta. Opiskelija osaa esitellä ja markkinoida sekä paikallisia että kotimaan keskeisiä matkailukohteita ja keskustella Suomen kulttuuriin liittyvistä asioista. Opiskelija osaa lukea oman ammattialansa tekstejä, mm. tieteellisiä artikkeleita sekä laatia kirjallisia esityksiä.

Sisältö

Matkan järjestäminen (neuvottelutaidot, kirjeenvaihto), ohjelma- ja kongressipalvelut, oman ammattialan tekstien lukeminen ja referoiminen, Pohjois-Karjala- ja Suomi-tietous, Pohjoismaiden kulttuuriin tutustuminen, ammattisanastoa.

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 15.04.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kielten ja viestinnän opetus (KVO)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • roo.sv
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Marita Suomalainen
Vastuuopettaja

Marita Suomalainen

Ryhmät
  • PRNS21
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Opiskelija kehittää edelleen viestintä- vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja ja matkailualan terminologian osaamistaan selviytyäkseen matkailualan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoa. Opiskelija osaa esitellä matkailualan eri toimintaympäristöjä, kuten esim. ravintolan, matkailukeskuksen tai majoituspalveluja tarjoavan yrityksen toimintaa liikkeenjohdon näkökulmasta. Opiskelija osaa esitellä ja markkinoida sekä paikallisia että kotimaan keskeisiä matkailukohteita ja keskustella Suomen kulttuuriin liittyvistä asioista. Opiskelija osaa lukea oman ammattialansa tekstejä, mm. tieteellisiä artikkeleita sekä laatia kirjallisia esityksiä.

Sisältö

Matkan järjestäminen (neuvottelutaidot, kirjeenvaihto), ohjelma- ja kongressipalvelut, oman ammattialan tekstien lukeminen ja referoiminen, Pohjois-Karjala- ja Suomi-tietous, Pohjoismaiden kulttuuriin tutustuminen, ammattisanastoa.

Arviointiasteikko

H-5