Siirry suoraan sisältöön

Dialoginen asiakaslähtöisyys (5op)

Opintojakson tunnus: STF2008A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Tarja Laatikainen, Vastuuopettaja
Katri Palpatzis, Vastuuopettaja

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää dialogisuuden merkityksen asiakassuhteessa ja harjoittelee avointa, kuuntelevaa ja kunnioittavaa kohtaamista.
Opiskelija saa valmiuksia toimia asiakaslähtöisessä ja tavoitteellisessa vuorovaikutuksessa erilaisten asiakkaiden ja ryhmien/liikuntaryhmien kanssa.
Opiskelija osaa soveltaa erilaisia opetus- ja ohjausmenetelmiä tavoitteellisesti yksilö- ja ryhmäprosesseissa.
Opiskelija osaa arvioida yksilön ja ryhmän oppimista sekä omaa toimintaansa prosessin ohjaajana.

Sisältö

Dialogisuus, asiakaslähtöisyys ja asiakastyö yksilö- ja ryhmäohjauksessa
Terveyskäyttäytymisen edistäminen ja muutos sekä niiden tukeminen fysioterapiassa
Kehollisuus ja kohtaaminen asiakastyössä
Ammatillinen vuorovaikutus haasteena
Asiakkaan osallistumisen tukeminen yksilö- ja ryhmäohjauksessa
Opiskelija saa valmiuksia ja harjoittelee motivoivan ja rakentavan dialogin sekä ratkaisu -ja voimavarakeisen ohjaamiseen periaatteita ja palautteen antamista yksilö ja ryhmäohjauksessa.
Oppimiskäsitysten merkitys oppimisessa ja ohjaamisessa
Ryhmän ja yksilö ohjauksen menetelmiä ja ohjaajan toiminta ohjausprosessin eri vaiheissa erilaisissa toiminta-ympäristöissä
Ryhmä- ja yksilöprosessin ja tavoitteellisen toiminnan toteutus ja arviointi. Tavoitteen asettelu ja arviointi dialogin keinoin
Oman toiminnan itsearviointi

Siirry alkuun