Physiotherapist, Full-time Studies, Spring, 2026: SFNK26
Code: SFNK26
- Degree title
- Physiotherapist
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Spring 2026
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
OPETUSSUUNNITELMA
Fysioterapeutti (AMK)
Fysioterapeuttikoulutuksemme tarjoaa tutkinnon, jossa korostuu vahva fysioterapian ydinosaaminen. Koulutuksessa painotamme erityisesti näyttöön perustuvaa toimintaa, toimintakyvyn arvioinnin ja tukemisen osaamista, terapiaosaamista, ohjausosaamista sekä teknologiaosaamista. Fysioterapian opinnoissa sovelletaan monimuotoisia ja joustavia opiskelumenetelmiä. Sinulla on halutessasi mahdollisuus suorittaa osa opinnoistasi ulkomailla. Valmistuttuasi olet kerryttänyt laaja-alaiset valmiudet terveyden edistämisen, kuntoutuksen ja fysioterapian moninaisiin työ- ja asiantuntijatehtäviin. Tutkinto antaa sinulle oikeuden toimia laillistettuna terveydenhuollon ammattihenkilönä fysioterapeutti -nimikkeellä.
Suoritettava tutkinto
Tutkintonimike: Fysioterapeutti (AMK)
Tutkinnon laajuus: 210 op / 3,5 v
Osaamisen kuvaus
Fysioterapeuttina tuet kokonaisvaltaisesti yksilöiden ja yhteisöjen toimintakykyä, terveyttä ja hyvinvointia. Fysioterapeutin työ on asiakaskeskeistä ja tutkittuun tietoon, eli näyttöön perustuvaa. Fysioterapeutti vastaa itsenäisesti työnsä suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisestä.
Fysioterapiaopintojen perustana ovat fysioterapian kansalliset ja kansainväliset ydinosaamisalueet sekä sosiaali- ja terveysalan ja ammattikorkeakoulututkintojen yhteiset osaamisalueet.
* Fysioterapeutin ydinosaamisalueita ovat:
* tutkimis- ja arviointiosaaminen
* ohjaus- ja neuvontaosaaminen
* terapia- ja kuntoutusosaaminen
* esteettömyys ja saavutettavuusosaaminen
* teknologiaosaaminen
* eettinen osaaminen
* yhteiskuntaosaaminen
Fysioterapeuttikoulutuksessa sosiaali- ja terveysalan yhteisiä osaamistarpeita, kuten asiakastyöosaamista, palveluiden ja työn kehittämisosaamista sekä työntekijyyden ja yhteistoiminnan muutososaamista rakennetaan sosiaali- ja terveysalan yhteisillä moniammatillisilla opinnoilla sekä harjoitteluissa. Lisäksi Karelia-ammattikorkeakoulussa kaikille ammattikorkeakoulututkinnoille yhteisiä osaamisalueita ovat oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, kestävä kehitys sekä ennakoiva kehittäminen.
Opintojen rakenne ja osaamisen rakentuminen
Fysioterapeuttitutkintosi koostuu ydinosaamisen (185 op) opinnoista ja täydentävän osaamisen (25 op) opinnoista.
Osaamisesi kehittyy ja syventyy opintojen aikana teoriatietoihin perehtymällä, käytännön taitoja harjoittelemalla sekä osaamisen arvioinnin ja reflektoinnin avulla. Fysioterapiaopintojesi ensimmäisenä vuotena perehdyt korkeakouluopiskeluun, ihmiseen biopsykososiaalisena kokonaisuutena, toimintakyvyn arviointiin ja tukemiseen, liikkumisen ja liikunnan ohjaukseen sekä terveysvalmennukseen. Toisena ja kolmantena vuotena harjaannut ihmisen toimintakyvyn arvioinnissa ja tukemisessa, fysioterapian näyttöön perustuvassa toiminnassa sekä pääset soveltamaan osaamistasi erilaisissa toimintaympäristöissä. Ammatillista osaamistasi laajennat tai syvennät täydentävän osaamisen opinnoissa sekä opinnäytetyössä, joka on työelämän kehittämistarpeiden pohjalta toteutuva tutkimus-, kehittämis- tai innovaatiotyö.
Täydentävän osaamisen opinnot (25 op) koostuvat pääsääntöisesti 5 opintopisteen kokonaisuuksista. Täydentävän osaamisen opintoja voit valita Karelia-ammattikorkeakoulun tai muiden korkeakoulujen opintotarjonnasta. Fysioterapeuttikoulutuksen täydentävän osaamisen opinnoiksi soveltuvat esimerkiksi seuraavat kokonaisuudet Karelia-ammattikorkeakoulun tarjonnasta:
* Fysioterapian syventävän osaamisen opinnot
* Koulufysioterapia
* Työkykykoordinaattori
* Moniammatillinen kuntoutustyö
* Urheiluakatemiaopinnot
Yrittäjänä tai yrittäjyyttä suunnittelevana sinulla on mahdollisuus saada ohjausta ja tukea opintojen ja yrittäjyyden yhdistämiseen opintojesi aikana. Voit halutessasi suuntautua yrittäjyyteen hakemalla Y-akatemiaan. Y-akatemia on Karelia-ammattikorkeakoulun yrittäjyyden oppimisympäristö, jossa opiskellaan yrittäjyyttä monialaisissa tiimeissä sekä omaksutaan tulevaisuuden työelämätaitoja.
Työelämäläheinen oppiminen
Yhteistyö työelämän kanssa on tiivistä koko opintojesi ajan. Pääset kehittämään ammatillista osaamistasi fysioterapian keskeisissä käytännön työtehtävissä erityisesti harjoitteluissa, jotka toteutuvat monipuolisesti erilaisissa toimintaympäristöissä Suomessa ja halutessasi ulkomailla. Lisäksi opintoihin liittyvä työelämäyhteistyö, kuten kuntoutujien ja ammattilaisten vierailut, erilaiset tapahtumat ja työelämäprojektit, mahdollisuus opiskella Karelia-ammattikorkeakoulun omissa oppimis- ja palveluympäristöissä ja osallistua tutkimus- ja kehittämishankkeisiin sekä opinnäytetyösi linkittävät opintojasi työelämään.
Pedagogiset valinnat
Fysioterapeuttikoulutuksen pedagogiset valinnat perustuvat opiskelutaitojen kehittymisen ja ammatillisen osaamisen opiskelijakeskeiseen tukemiseen. Rakennat tiedollista, taidollista ja asenteellista osaamistasi kerroksittain aktiivisena oppijana. Yksilöllinen sekä yhteisöllinen oppiminen vuorovaikutuksessa opiskelutovereiden, opettajien sekä työelämän edustajien kanssa ovat merkityksellinen osa opintojasi. Oppimistasi tuetaan mahdollistamalla oppiminen erilaisissa oppimisympäristöissä, käyttämällä monipuolisia opetusmenetelmiä sekä hyödyntämällä digitaalisia ja teknologisia ratkaisuja.
Opiskelu fysioterapeutiksi edellyttää sinulta itsenäistä otetta, yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja sekä vastuun ottamista omasta oppimisestasi. Opettajat ja työelämäohjaajat ohjaavat sinua oppimisprosessissasi, tietojen ja taitojen oppimisessa, tiedon soveltamisessa ja ammatillisessa itsenäistymisessä. Fysioterapeuttikoulutuksessa kehität kriittistä ajattelua, kliinistä päättelyä sekä yhteistyö- ja työelämätaitoja.
Opintojen joustava toteuttaminen
Fysioterapiaopinnoissa tuemme joustavaa opintojen toteuttamista. Valittavanasi on lähipainotteinen tai monimuoto-opiskelu. Lähipainotteisessa opiskelussa opiskelu tapahtuu arkipäivisin Tikkarinne-kampuksella, jossa saat säännöllistä opettajien ohjausta sekä opiskeluyhteisön tukea opiskeluusi. Monimuoto-opiskelussa painottuu itsenäinen ja verkkopainotteinen, osittain ajasta ja paikasta riippumaton opiskelu, joita tukevat Tikkarinne-kampuksella toteutuvat lähijaksot. Molemmissa toteutuksissa opiskelu sisältää verkko-, etä- ja lähiopintoja sekä työskentelyä itsenäisesti ja tiimeissä, osana fysioterapeuttien ja sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten yhteisöä. Opintojen kuormitus ja työmäärä ovat yhtä suuret molemmissa toteutustavoissa.
Sinun ei tarvitse tehdä valintaa näiden vaihtoehtojen välillä vielä opintoihin hakuvaiheessa, vaan voit tehdä valintasi opintojaksokohtaisesti ja opiskella vaikka osan opinnoista lähipainotteisesti ja osan monimuotona. Käytännössä sinulla on lukukausittain mahdollisuus valita haluamasi toteutustapa (lähipainotteinen- tai monimuoto-opiskelu) valikoiduissa fysioterapian ydinosaamisen opintojaksoissa.
Saat tukea ja ohjausta koko opintojesi ajan opettajatuutorilta, opinto-ohjaajalta ja opettajilta. Opintojesi alussa tutustut fysioterapeuttitutkinnon kokonaisuuteen, suunnittelet opintojesi etenemistä sekä laadit itsellesi henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS) yhdessä opettajatuutorisi kanssa. Täydentävän osaamisen opintoja voit tehdä joustavasti missä tahansa opintojen vaiheessa oman mielenkiintosi mukaisesti. Täydentävän osaamisen opintoja sekä osa harjoitteluista on mahdollista tehdä myös kesällä. Lisäksi aiemmin hankittu ja opintojen aikana kertyvä osaaminen (esim. aikaisemmat opinnot tai sote-alan työkokemus) mahdollistavat osaamisen tunnistamisen AHOT-menettelyn avulla.
Kansainvälistyminen
Karelia-ammattikorkeakoulussa sinulla on erinomaiset mahdollisuudet kansainvälistymiseen Joensuussa opiskelevien vaihto-opiskelijoiden, englanninkielisen opiskelumateriaalin ja opetustarjonnan, hanketyöskentelyn sekä kansainvälisen opiskelijavaihdon ja harjoittelun kautta.
Fysioterapian koulutuksella on useita pitkäaikaisia yhteistyökorkeakouluja eri puolella maailmaa, esimerkiksi Belgiassa, Itävallassa, Espanjassa ja Portugalissa, Kanadassa ja Brasiliassa. Voit myös hankkia itse vaihtokohteen tai harjoittelupaikan maailmalta. Kansainväliseen vaihtoon lähtevän opiskelijan opinnot tai harjoittelu suunnitellaan yksilöllisesti kohdeorganisaation tarjonnan ja opiskelijan kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Osaamisen arviointi
Fysioterapeuttikoulutuksessa osaamisen arvioinnin tavoitteena on tukea ja ohjata oppimistasi ja ammatillista kasvuasi läpi opintojesi. Arvioinnin kautta saat opinnoissasi säännöllisesti palautetta osaamisesi kehittymisestä. Osaamistasi arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin, jotka kuvataan jokaisen opintojakson toteutussuunnitelmassa. Arvioitavia kohteita ovat mm. kirjalliset, suulliset ja käytännön tentit, kirjalliset raportit, erilaiset oppimistehtävien tuotokset, oppimispäiväkirjat sekä harjoittelut. Arviointimenetelminä hyödynnetään opettajan antamaa numeraalista, kirjallista tai suullista arviointia, opiskelijan itsearviointia, vertaisarviointia sekä työelämäohjaajan tai -kumppaneiden antamaa kirjallista ja suullista arviointia.
Uraohjaus ja uramahdollisuudet
Fysioterapeuttikoulutuksen laaja-alaisuus ja oma mielenkiintosi luovat runsaasti erilaisia uramahdollisuuksia. Fysioterapeuttina sinulla on mahdollisuus työskennellä asiantuntijana sosiaali-, terveys-, liikunta- ja kuntoutuspalvelujärjestelmän alueilla julkisella, yksityisellä tai kolmannella sektorilla eri-ikäisten ja toimintakyvyltään erilaisten ihmisten parissa. Fysioterapeuttina voit työskennellä esimerkiksi yrittäjänä, yrityksissä, hyvinvointialueilla, liikunta- ja kuntoutuskeskuksissa, seniori- tai päiväkodeissa, koulu- ja liikuntatoimessa, liikunta- tai vammaisjärjestöissä, työterveyshuollossa, hankkeissa tai vaikka liikuntaseuroissa.
Työelämän muutokset ja oman urakehityksesi edellyttävät jatkuvaa oppimista tutkinnon suorittamisen jälkeen. Voit täydentää omaa osaamistasi monin tavoin: avoimen ammattikorkeakoulun opinnoilla, täydennyskoulutuksella tai ylempään ammattikorkeakoulututkintoon tai yliopiston maisteri tutkintoon tähtäävällä koulutuksella.
Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaminen avaa sinulle mahdollisuuksia esimerkiksi vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin, esihenkilötehtäviin tai opettajaksi. Opettajatuutori ja opinto-ohjaaja tukevat sinua urasuunnittelussasi koko opintojen ajan.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | 2028-2029 | Spring 2026 | Autumn 2026 | Spring 2027 | Autumn 2027 | Spring 2028 | Autumn 2028 | Spring 2029 | 4. / 2026 | 5. / 2026 | 6. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 4. / 2027 | 5. / 2027 | 6. / 2027 | 1. / 2027 | 2. / 2027 | 3. / 2027 | 4. / 2028 | 5. / 2028 | 6. / 2028 | 1. / 2028 | 2. / 2028 | 3. / 2028 | 4. / 2029 | 5. / 2029 | 6. / 2029 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SFNK26-1 |
Becoming Familiar with Physiotherapy Practices
(Choose all ) |
50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SF10074 | My Role as a Higher Education Student | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10075 | Physiotherapy as a Rehabilitation Profession | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10076 | Rehabilitation as Part of the Service System | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10077 | Anatomy and Functional Anatomy | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10078 | Psychosocial approach | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10079 | Health Coaching 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10080 | Assessment and support of functional capacity 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10081 | Guidance on Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SH10070 | First Aid | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10025 | Spoken Communication in Finnish | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10082 | Functional Anatomy | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10083 | Assessment and Support of Functional Capacity 2 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SP10011 | Multiprofessionalism and Preventive Action | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10084 | Evidence-Based Physiotherapy 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10085 | Health Coaching 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10086 | Guidance in Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 2 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SY10004 | Reporting and Written Communication | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10087 | Practical Training in Health Coaching | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10009 | English at Work for Physiotherapy | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SFNK26-2 |
Acquiring Skills for Physiotherapy
(Choose all ) |
58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SF10088 | Assessment and Support of Functional Capacity in Physiotherapy for Older Adults. | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10089 | Supporting Mobility and Assistive Devices | 4 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10090 | Cardiorespiratory Physiotherapy | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10091 | Physiotherapist's Professional Skills | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10016 | 1. Practical Training, Acquiring Skills for Practising Physiotherapy | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10092 | Evidence-Based Physiotherapy 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10093 | Physiotherapy for Pain Management | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10094 | Assessment and Support of Functional Capacity 3 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10095 | Musculoskeletal Physiotherapy 1 | 5 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10096 | Psychophysical Physiotherapy | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10097 | Neurological Physiotherapy | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10098 | Technology in Rehabilitation | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10099 | Evidence-Based Physiotherapy 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10100 | 2. Practical Training, Active Participation in Working Life | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
SFNK26-3 |
Applying Physiotherapy Practices
(Choose all ) |
62 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SF10101 | Musculoskeletal Physiotherapy 2 | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10102 | Therapeutic Relationship and Motivational Interaction | 3 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10103 | Work Capacity and Workplace Ergonomics | 3 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10026 | 3. Practical Training, Developing Personal Competencies at Work | 8 | 16 | 16 | 8 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||
KY10001 | Thesis Planning | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10104 | Research, Development and Innovation Activities | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10020 | Swedish at Work for Physiotherapy | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10105 | Physiotherapy for Children and Adolescents | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
KY10002 | Thesis Implementation | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10106 | Scientific Writing | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10107 | Adapted Physical Education | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10108 | Technology in Physiotherapy | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
KY10003 | Thesis Finalising | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10109 | 4. Practical Training, Being a Responsible Professional in the Working Llife | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10110 | Promoting Your Competencies and Job Search | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SFNK26-4 |
Advancing Physiotherapy Practices
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SF10035 | 5. Practical Training, Developing Physiotherapy Practises in Working Life | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10111 | Rehabilitation Entrepreneurship | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SF10112 | Physiotherapist’s Future Professional Skills | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
SFNK26-5 |
Complementary Studies
(Choose all ) |
25 | 5 | 5 | 5 | 10 | 5 | 5 | 5 | 10 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
SFNK26-51 |
Profiling Complementary Studies
(Choose ects: 10) |
10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
SFNK26-52 |
Other Complementary Studies
(Choose ects: 15) |
15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||
Total | 210 | 27 | 61 | 77 | 46 | 27 | 26 | 35 | 32 | 45 | 31 | 15 | 13.5 | 13.5 | 0 | 0 | 13 | 13 | 17.5 | 17.5 | 0 | 0 | 16 | 16 | 22.5 | 22.5 | 0 | 0 | 15.5 | 15.5 | 7.5 | 7.5 | 0 |
Shared competences of UAS Bachelor's degrees 2022
In Finnish universities of applied sciences, the competences of degrees have been defined as programme-specific competences and shared competences. Competences refer to extensive competence modules, which are combinations of individual knowledge, skills and attitudes. Programme-specific competences form the basis of a student's professional expertise. Shared competences are common competence areas for different programmes and degrees, and they create the foundation for operating in a workplace, cooperation and the development of expertise.
1 Learning to Learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
No attached course units |
2 Operating in a Workplace
The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field. |
No attached course units |
3 Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
No attached course units |
4 Sustainable Development
The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society. |
No attached course units |
5 Internationality and Multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
No attached course units |
6 Proactive Development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
No attached course units |
Not grouped |
My Role as a Higher Education Student |
Physiotherapy as a Rehabilitation Profession |
Rehabilitation as Part of the Service System |
Anatomy and Functional Anatomy |
Psychosocial approach |
Health Coaching 1 |
Assessment and support of functional capacity 1 |
Guidance on Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 1 |
First Aid |
Spoken Communication in Finnish |
Functional Anatomy |
Assessment and Support of Functional Capacity 2 |
Multiprofessionalism and Preventive Action |
Evidence-Based Physiotherapy 1 |
Health Coaching 2 |
Guidance in Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 2 |
Reporting and Written Communication |
Practical Training in Health Coaching |
English at Work for Physiotherapy |
Assessment and Support of Functional Capacity in Physiotherapy for Older Adults. |
Supporting Mobility and Assistive Devices |
Cardiorespiratory Physiotherapy |
Physiotherapist's Professional Skills |
1. Practical Training, Acquiring Skills for Practising Physiotherapy |
Evidence-Based Physiotherapy 2 |
Physiotherapy for Pain Management |
Assessment and Support of Functional Capacity 3 |
Musculoskeletal Physiotherapy 1 |
Psychophysical Physiotherapy |
Neurological Physiotherapy |
Technology in Rehabilitation |
Evidence-Based Physiotherapy 3 |
2. Practical Training, Active Participation in Working Life |
Musculoskeletal Physiotherapy 2 |
Therapeutic Relationship and Motivational Interaction |
Work Capacity and Workplace Ergonomics |
3. Practical Training, Developing Personal Competencies at Work |
Thesis Planning |
Research, Development and Innovation Activities |
Swedish at Work for Physiotherapy |
Physiotherapy for Children and Adolescents |
Thesis Implementation |
Scientific Writing |
Adapted Physical Education |
Technology in Physiotherapy |
Thesis Finalising |
4. Practical Training, Being a Responsible Professional in the Working Llife |
Promoting Your Competencies and Job Search |
5. Practical Training, Developing Physiotherapy Practises in Working Life |
Rehabilitation Entrepreneurship |
Physiotherapist’s Future Professional Skills |
Shared Competences of Physiotherapy 2022
1 Tutkimis- ja arviointiosaaminen
• Osaa seurata, määrittää ja kuvata asiakkaan toimintakykyä |
No attached course units |
2 Ohjaus- ja neuvontaosaaminen
• Osaa ohjata ja neuvoa asiakkaiden, ryhmien, yhteisöjen ja |
No attached course units |
3 Terapiaosaaminen
• Osaa toimia asiakasta osallistavalla ja terveyttä edistävällä tavalla |
No attached course units |
4 Teknologiaosaaminen
• Osaa teknologian avulla lisätä asiakkaan omatoimisuutta, autonomisuutta, osallisuutta sosiaalisiin suhteisiin ja yhteiskunnan toimintaan |
No attached course units |
5 Yhteiskuntaosaaminen
• Osaa vaikuttaa yhteiskunnalliseen toimintaan ja seurata yhteiskunnallisia muutoksia sekä reagoida niihin |
No attached course units |
6 Yrittäjyys- ja liiketoimintaosaaminen
• Ymmärtää organisaatio-, ongelmanratkaisu-, organisointi-, arviointi- ja johtopäätöksentekotaitoja ja muutoskykyisyyttä |
No attached course units |
Not grouped |
My Role as a Higher Education Student |
Physiotherapy as a Rehabilitation Profession |
Rehabilitation as Part of the Service System |
Anatomy and Functional Anatomy |
Psychosocial approach |
Health Coaching 1 |
Assessment and support of functional capacity 1 |
Guidance on Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 1 |
First Aid |
Spoken Communication in Finnish |
Functional Anatomy |
Assessment and Support of Functional Capacity 2 |
Multiprofessionalism and Preventive Action |
Evidence-Based Physiotherapy 1 |
Health Coaching 2 |
Guidance in Mobility and Physical Activity in Physiotherapy 2 |
Reporting and Written Communication |
Practical Training in Health Coaching |
English at Work for Physiotherapy |
Assessment and Support of Functional Capacity in Physiotherapy for Older Adults. |
Supporting Mobility and Assistive Devices |
Cardiorespiratory Physiotherapy |
Physiotherapist's Professional Skills |
1. Practical Training, Acquiring Skills for Practising Physiotherapy |
Evidence-Based Physiotherapy 2 |
Physiotherapy for Pain Management |
Assessment and Support of Functional Capacity 3 |
Musculoskeletal Physiotherapy 1 |
Psychophysical Physiotherapy |
Neurological Physiotherapy |
Technology in Rehabilitation |
Evidence-Based Physiotherapy 3 |
2. Practical Training, Active Participation in Working Life |
Musculoskeletal Physiotherapy 2 |
Therapeutic Relationship and Motivational Interaction |
Work Capacity and Workplace Ergonomics |
3. Practical Training, Developing Personal Competencies at Work |
Thesis Planning |
Research, Development and Innovation Activities |
Swedish at Work for Physiotherapy |
Physiotherapy for Children and Adolescents |
Thesis Implementation |
Scientific Writing |
Adapted Physical Education |
Technology in Physiotherapy |
Thesis Finalising |
4. Practical Training, Being a Responsible Professional in the Working Llife |
Promoting Your Competencies and Job Search |
5. Practical Training, Developing Physiotherapy Practises in Working Life |
Rehabilitation Entrepreneurship |
Physiotherapist’s Future Professional Skills |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.