Siirry suoraan sisältöön

Network Programming in Games (3op)

Opintojakson tunnus: LUD2049

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
englanti
Vastuuhenkilö
Anssi Gröhn, Vastuuopettaja

Osaamistavoitteet

Tiedät kuinka asiakas-palvelinmalli toimii
Tiedät kuinka verkkopelit teoriassa toimivat
Tiedät kuinka Unity3D tarjoaa verkkopelituen
Osaat kytkeä kahden tai useamman pelisession verkon välityksellä Unity3D:ssä
Osaat debugata verkkopelejä Unity3D:ssä
Tiedät mitä RPC:t ovat
Tiedät teorian miten RPC:t toimivat
Tiedät mitä Unity3D:n RPC-puskurit ovat
Tiedät kuinka muuntaa metodi RPC:ksi Unity3D:ssä C#:lla
Tiedät mitä datan sarjallistaminen tarkoittaa
Tiedät mitä dataa Unity3D sarjallistaa ja lähtettää oletuksena
Tiedät mitä vaihtoehtoja Unity3D tarjoaa datan siirtämiselle
Tiedät kuinka sarjallistaa omaa dataa Unity3D:llä
Osaat kirjoittaa skriptin joka sarjallistaa ja lähetää sekä vastaanottaa dataa
Tiedät mikä "dead reckoning" on
Tiedät mitä transformaation extrapolointi ja interpolointi tarkoittaa
Osaat extrapoloida objektin transformaation
Osaat interpoloida objektin transformaation
Osaat luoda objekteja Unity3D:ssä verkon välitykselllä
Tiedät mitä kommunikaatioryhmät ovat Unity3D:ssä
Osaat käyttää kommunikaatioryhmiä Unity3D:ssä
Ymmärrät mitkä Master Server on
Osaat rakentaa Master Serverin
Ymmärrät mitä NAT-läpäisy on
Osaat hyödyntää NAT-läpäisyä
Osaat asettaa pelin tyypin Unity3D:ssä
Osaat rekisteröidä pelin master serveriin
Ymmärrät kuinka kaistan käyttöä optimoidaan
Osaat tehdä yksinkertaisia optimointeja kaistan käyttöön Unity3D:ssä
Ymmärrät luotettavan ja epäluotettavan datan siirron eron Unity3D:ssä
Osaat päätellä mitä dataa on synkronoitava ja mitä ei
Osaat päätellä milloin peliohjelman dataa on synkronoitava

Sisältö

Verkkoteorian perusteet, asiakas-palvelinmalli
Palvelinten ja asiakkaiden yhdistäminen
RPC:t
Tilan synkronointi
Verkko-objektien hallinta
Master Server
Verkkoliikenteen optimointi

Siirry alkuun