Siirry suoraan sisältöön

Älykkäät järjestelmätLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: LTP7027

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Seppo Nevalainen, Vastuuopettaja

Osaamistavoitteet

PerusosaaminenYmmärrät, mitä tekoäly-termillä tarkoitetaan sekä yleisellä tasolla sekä pelialan tapauksessa.Tunnistat pelien tekoälyn keskeiset osa-alueet ja niiden määritelmät; jahtaamis-/pakenemiskäyttäytyminen, ...Osaat suunnitella yksinkertaisen jahtaus- ja pakenemislogiikan tekoälyhahmolleOsaat ohjelmoida yksinkertaisen jahtaus- ja pakenemislogiikan tekoälyhahmolleOsaat suunnitella yksinkertaisen dialogipuun tekoälyhahmolleOsaat ohjelmoida yksinkertaisen dialogipuun tekoälyhahmolleYmmärrät hierakkisten äärellisten automaattien toimintaperiaatteenEdistynyt osaaminenOsaat suunnitella hierakkisen äärellisen automaatin UML:n tilakonekaavion avulla.Osaat ohjelmoida hierakkisen äärellisen automaatinYmmärrät käytöspuun (Behaviour tree) toimintaperiaatteen.Ymmärrät parvitekoälyn keskeiset toimintaperiaatteetTavoiteltava osaaminenOsaat suunnitella ja ohjelmoida käytöspuun.Osaat suunnitella ja ohjelmoida parvitekoälynKykenet hyödyntämään pelitekoälytekniikoita pelisovelluksissa skriptausta hyödyntäen.

Sisältö

Sisältö:Johdatus tekoälyn sovellutuksiin.Tekoälyllisen ei-pelaajahahmon suunnittelu.Tekoälyllisen ei-pelaajahahmon ohjelmointi.Parvitekoäly.Skriptaus.

Siirry alkuun