Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointitutkimusLaajuus (7 op)

Opintojakson tunnus: LTL2038

Opintojakson perustiedot


Laajuus
7 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.Opintojakso pyritään lisäksi integroimaan teeman Ideasta markkinoille muuhun opiskeluun. Lisäksi pyritään toimimaan opintojaksolle valittavien markkinointitutkimusprojektien suhteen koulutusohjelmarajat ylittävästi. Projektit valitaan kuitenkin lähtökohtaisesti opintojakson aikataulutus sekä tarpeet huomioiden.

Sisältö

Markkinointitutkimus liikkeenjohdollisesta näkökulmasta sisältäen tutkimuksen tekemisen perusteet, tutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.

Siirry alkuun