Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin kanavatLaajuus (5 op)

Tunnus: LL10048

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Lotta Lilja

Osaamistavoitteet

Tutustut eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuuksiin markkinoinnin näkökulmasta. Opit asettamaan digitaaliselle markkinointikampanjalle tavoitteet ja valitsemaan oikeat kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)

Sisältö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan työelämälähtöinen digimarkkinointikampanja ryhmätyönä. Opintojakson aikana käydään läpi seuraavia asioita:
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu ja tavoitteet
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Kampanjan toteuttaminen
- Tulosten analysointi

Lisätiedot

Opintojakso toteutetaan samaan aikaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Ihanteellista on, että osallistut yhtä aikaa molemmille opintojaksoille.

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 90

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Anu Karreinen
  • Lotta Lilja
Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät
  • LLNS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Tutustut eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuuksiin markkinoinnin näkökulmasta. Opit asettamaan digitaaliselle markkinointikampanjalle tavoitteet ja valitsemaan oikeat kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)

Sisältö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan työelämälähtöinen digimarkkinointikampanja ryhmätyönä. Opintojakson aikana käydään läpi seuraavia asioita:
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu ja tavoitteet
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Kampanjan toteuttaminen
- Tulosten analysointi

Aika ja paikka

Verkko- ja lähiopetuksen yhdistelmä.

Opetusmenetelmät

Tunnet Metan sosiaalisen median alustojen ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Osaat asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Osaat toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa ja mitata sen tuloksia.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään käytännön työelämäyhteistyötä (ryhmätyö)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.

Lisätietoja opiskelijoille

Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava. (voit suorittaa samaan aikaan)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.

Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.

Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)

Lisätiedot

Opintojakso toteutetaan samaan aikaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Ihanteellista on, että osallistut yhtä aikaa molemmille opintojaksoille.