PelisuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: LUV6140
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Juha Valonen
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
- tunnistaa eri työvälineiden käyttötarkoituksia mediatuotannossa
- osaa valita mediatuotannon tarpeisiin parhaiten soveltuvat työvälineet ja -ohjelmistot
- hallitsee profiloitumisosaamisensa työvälineohjelmistojen peruskäytön
- osaa etsiä omaa oppimistasi tukevaa tietoa käytetyistä työvälineohjelmista ja tekniikoista
- osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa kaupallisten työtehtävien vaatimustasoon
Sisältö
Opintojakso pitää sisällään Unity 2D/3D -pelisuunnittelun perusteiden ja ohjelmoinnin alkeiden opiskelua. Käytetty ohjelmointikieli on C#. Opiskelijat tuottava joko itsenäisesti tai pareittain yksinkertaisen 2D-platformer demon. Aikaisempi kokemus ohjelmoinnista ei ole välttämätöntä. Keskeinen tavoite on tutustua Unity-ympäristöön ja tunnistaa mahdollisia omia vahvuuksia pelisuunnittelun prosessissa.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Medianomikoulutus (HM)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 60
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
- Juha Valonen
Vastuuopettaja
Juha Valonen
Ryhmät
-
HMNS21Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskelija:
- tunnistaa eri työvälineiden käyttötarkoituksia mediatuotannossa
- osaa valita mediatuotannon tarpeisiin parhaiten soveltuvat työvälineet ja -ohjelmistot
- hallitsee profiloitumisosaamisensa työvälineohjelmistojen peruskäytön
- osaa etsiä omaa oppimistasi tukevaa tietoa käytetyistä työvälineohjelmista ja tekniikoista
- osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa kaupallisten työtehtävien vaatimustasoon
Sisältö
Opintojakso pitää sisällään Unity 2D/3D -pelisuunnittelun perusteiden ja ohjelmoinnin alkeiden opiskelua. Käytetty ohjelmointikieli on C#. Opiskelijat tuottava joko itsenäisesti tai pareittain yksinkertaisen 2D-platformer demon. Aikaisempi kokemus ohjelmoinnista ei ole välttämätöntä. Keskeinen tavoite on tutustua Unity-ympäristöön ja tunnistaa mahdollisia omia vahvuuksia pelisuunnittelun prosessissa.
Arviointiasteikko
H-5