Kesäyrittäjyys ja tiimioppiminenLaajuus (15 op)
Tunnus: PYP7117
Laajuus
15 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Harri Mielonen
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation.
Sisältö
Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä
Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.
Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:
-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 31.03.2022
Ajoitus
01.04.2022 - 30.09.2022
Opintopistemäärä
3 - 15
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 20
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Harri Mielonen
Vastuuopettaja
Harri Mielonen
Ryhmät
-
KAKK22Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation.
Sisältö
Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä
Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.
Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:
-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö
Opetusmenetelmät
Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation. Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä
Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.
Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:
-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.
Minimi opintopistemäärä on 3op ja maksimi 15op
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinnon lopussa käydään arviontikeskustelu ja opiskelija pohtii omaa osaamistaan ja kehittymistään seuraavien kysymysten avulla:
-Mikä meni hyvin?
-Mikä meni heikosti?
-Mitä opin?
-Mitä vien jatkossa käytäntöön?