Siirry suoraan sisältöön

Etäterapioiden teknisiä ratkaisujaLaajuus (10 op)

Tunnus: SF10002

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Juha Jalovaara
  • Antti Alamäki

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunteen etäterapioihin ja -kuntoutukseen liittyvät käsitteet, määritelmät, lainsäädännön ja ohjeet.
Opiskelija tuntee kliinisen työn edellyttämät vaatimukset välineille ja yhteyksille.
Opiskelija tuntee tietosuojan ja laitteiden hyväksynnän vaatimukset toiminnalle (GDPR, CE, lääkintälaite)

Sisältö

ICF, GDPR, CE, Lääkintälaitevaatimukset.
THM, Valvira, KELA vaatimukset eri järjestelmille, ORCHA - yhdistys.
Käsiteet kotimaassa ja ulkomailla (remote, telerehabilitation, ajasta riippumaton, synchronous, asynchronous jne)
Teknisiä ratkaisuja (etä/teleyhteydet, sovellukset ja ohjelmat) ja käytön tuki
Mobiilit ratkaisut, robotiikka, AR, VR, XR, pelillistäminen
Konkreettiset kokeilut

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

09.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Fysioterapeuttikoulutus (SF)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 20

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Juha Jalovaara
  • Antti Alamäki
Vastuuopettaja

Antti Alamäki

Ryhmät
  • KTFK22EA
    Etäterapiapalveluiden asiantuntijakoulutus - Diplomikoulutus

Tavoitteet

Opiskelija tunteen etäterapioihin ja -kuntoutukseen liittyvät käsitteet, määritelmät, lainsäädännön ja ohjeet.
Opiskelija tuntee kliinisen työn edellyttämät vaatimukset välineille ja yhteyksille.
Opiskelija tuntee tietosuojan ja laitteiden hyväksynnän vaatimukset toiminnalle (GDPR, CE, lääkintälaite)

Sisältö

ICF, GDPR, CE, Lääkintälaitevaatimukset.
THM, Valvira, KELA vaatimukset eri järjestelmille, ORCHA - yhdistys.
Käsiteet kotimaassa ja ulkomailla (remote, telerehabilitation, ajasta riippumaton, synchronous, asynchronous jne)
Teknisiä ratkaisuja (etä/teleyhteydet, sovellukset ja ohjelmat) ja käytön tuki
Mobiilit ratkaisut, robotiikka, AR, VR, XR, pelillistäminen
Konkreettiset kokeilut

Opetusmenetelmät

Virtuaalitoteutus. Itsenäinen opiskelu ja moduleittain määritetyt verkkokontaktipäivät

Arviointiasteikko

H-5