Skip to main content

Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Spring, 2026: SGAK26

Code: SGAK26

Degree title
Bachelor of Social Services and Health Care
Credits
210 ects
Duration
3.5 years (210 cr)
Start semester
Spring 2026
Teaching language
Finnish

Descriptions

OPETUSSUUNNITELMA
Geronomi (AMK), monimuotototeutus

Karelia-ammattikorkeakoulun fast track -geronomikoulutuksessa painotamme aktiivisen, terveen ja toimintakykyisen ikääntymisen, ikäystävällisen yhteiskunnan ja sosiokulttuurisen vanhustyön osaamiseen. Geronomikoulutuksemme kytkeytyy tiiviisti ammattikorkeakoulun strategisiin tavoitteisiin ja vahvistaa merkittävästi ikäosaamiseen profiloitumista. Valmistuttuasi sinulla on laaja-alaiset valmiudet gerontologista osaamista vaativiin tehtäviin niin julkiselle, yksityiselle kuin kolmannelle sektorille tai yrittäjäksi. Fast track -opinnoissa tunnistetaan ja tunnustetaan aiemmin hankittua osaamista vanhustyöstä ja ikäosaamisen kentältä. Opinnoissasi käytät monimuotoisia opiskelumenetelmiä ja sinulla on halutessasi mahdollisuus suorittaa osa opinnoista ulkomailla. Koulutuksemme ohjaavia arvoja ovat eettisyys, esteettömyys ja esteettisyys.

Suoritettava tutkinto

Tutkintonimike: Geronomi (AMK)
Tutkinnon laajuus: 210 op / 3,5 v

Osaamisen kuvaus

Geronomitutkinnon perustana ovat valtakunnalliset geronomin ja ammattikorkeakoulututkintojen yhteiset osaamisvaatimukset. Geronomi (AMK) on kokonaisvaltaisen vanhustyön osaaja, joka tukee ikäihmisen mielekkään elämän, osallisuuden ja toimijuuden vahvistumista kestävän kehityksen (sosiaalinen, taloudellinen ja ekologinen) periaatteet huomioiden. Geronomi (AMK) kehittää toiminnallaan tulevaisuuden vanhustyötä.

Geronomikoulutuksen valtakunnalliset osaamiskompetenssit ovat:

- Gerontologinen osaaminen
- Arviointiosaaminen
- Ohjausosaaminen
- Ihmislähtöinen asiakastyöosaaminen
- Yhteiskunta- ja verkosto-osaaminen
- Gerontologinen johtamis- ja kehittämisosaaminen

Ammattikorkeakoulujen yhteiset osaamiskompetenssit ovat:

- Oppimaan oppiminen
- Eettisyys
- Työelämässä toimiminen
- Ennakoiva kehittäminen
- Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
- Kestävä kehitys

Osaamisen rakentuminen ja koulutuksen sisältö

Fast track -geronomiopinnot on tarkoitettu sinulle, joka haluat kehittää itseäsi ja ammattitaitoasi, haluat edetä urallasi ja olet kiinnostunut ikääntymiseen liittyvästä kehittämistyöstä. Fast track -opinnot edellyttävät kykyä henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman laatimiseen ja aikatauluttamiseen ja sen mukaiseen toteuttamiseen itsenäisesti työskennellen. Tärkeää on, että pystyt hyödyntämään esimerkiksi kesäaikoja opiskeluun. Fast track -geronomiopinnoissa rakennat osaamistasi ensin monialaisen gerontologisen tietoperustan ymmärtäjäksi. Ensimmäisen, toisen ja kolmannen lukukauden työharjoitteluita voidaan hyväksilukea aiemman työkokemuksen perusteella tai suorittaa joustavasti opinnollistaen. Fast track -geronomiopinnoissa kehityt vanhustyön ja ohjauksen osaajana ja syvennät vanhustyön, johtamisen ja kehittämisen osaamistasi.

Tutkinto koostuu
- Ydinosaamisen opinnoista (180 op)
- Täydentävän osaamisen opinnoista (30 op)

Ydinosaamisen opinnot ovat kaikille opiskelijoille pakollisia opintoja. Niiden keskiössä ovat gerontologinen osaaminen, arviointiosaaminen, ohjausosaaminen, ihmislähtöinen asiakastyöosaaminen, yhteiskunta- ja verkosto-osaaminen sekä gerontologinen johtamis- ja kehittämisosaaminen. Ydinosaamisen opintoihisi sisältyy 51 opintopistettä harjoittelua. Harjoitteluun on integroitu viisi opintopistettä ammatillisen kasvun opintoja. Lisäksi ydinosaamisen opintoihin sisältyy 15 opintopisteen laajuinen opinnäytetyö.

Täydentävän osaamisen opintojen avulla voit laajentaa tai syventää osaamistasi hyödyntäen joko Karelian tai muiden korkeakoulun tarjontaa ja Opin.fi-opintotarjotinta. Voit laajentaa ammattialakohtaista ydinosaamistasi esimerkiksi seuraavilla teemoilla: Green Care, muisti, yrittäjyys, johtaminen, kehittämistyö, kielet tai teknologia.

Työelämäläheinen oppiminen

Geronomiopinnot on suunniteltu ja toteutetaan tiiviissä työelämäyhteistyössä. Työnantajan tuki opintojen edistämiseen on tärkeää. Yhteistyö opiskelijan ja oppilaitoksen välillä on avainasemassa opintojen sujuvan suunnittelun ja toteutuksen kannalta.

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa harjoitteluita opinnollistaen ja opintojaksojen tehtävät voivat kiinnittyä osaksi työtä. Yksi sosiaali- ja palveluohjaukseen liittyvä harjoittelu tapahtuu julkisella sektorilla. Opiskelu tapahtuu työn ohessa, ja joustava työaikojen suunnittelu, opintovapaan mahdollistaminen tarvittaessa tai työnkiertomahdollisuus, on suositeltavaa.

Työelämäläheinen, henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaan etenevä opiskelu, alkaa ensimmäisellä lukukaudella ja jatkuu koko opintojen ajan verkostoitumisen, oppimistehtävien, projektien ja harjoitteluiden kautta. Harjoitteluja voit tehdä myös Karelia-ammattikorkeakoulun moniammatillisessa Tarmo-oppimisympäristössä. Työelämän toimeksiannosta tehtävän opinnäytetyön voi laatia joko tutkimuksellisena, toiminnallisena tai päiväkirjamuotoisena opinnäytetyönä. Opinnäytetyö on mahdollista tehdä parityönä.

Pedagogiset valinnat

Opinnot toteutuvat monimuoto-opintoina. Lähiopintojaksoja, eli noin 1–5 päivää kestäviä opiskelujaksoja, järjestetään kampuksella jokaisella lukukaudella. Muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti, työn ohessa ja lukujärjestykseen kiinnitettyinä etätapaamisina. Opiskelijaryhmä jaetaan opintojen alussa tiimeihin, joiden tehtävänä on tukea ja kannatella oppimista tarjoten vertaistukea ja mahdollisuutta oppia toisilta.

Opinnot koostuvat itsenäisistä tehtävistä, tenteistä, raporteista, tiimitehtävistä, näyttötehtävistä ja oppimistehtävistä työpaikalla. Ryhmien tai yksilöasiakkaiden ohjaus, kehittämistehtävät, tilaisuuksien järjestäminen tai käytännön harjoitteet, ovat esimerkkejä oppimistehtävistä. Opinnollistaen eli työsuhteessa tehtävät harjoittelut edellyttävät nimetyn työelämävertaisarvioijan.

Opintojesi aikana opit hankkimaan, arvioimaan ja soveltamaan tietoa monipuolisesti ja kriittisesti. Saat valmiuksia jatkuvaan oppimiseen ja oman osaamisesi kehittämiseen. Kehität ja syvennät reflektointitaitoasi ja reflektiivistä työotettasi.

Jos olet kiinnostunut yrittäjäurapolusta, niin opintojen aikana voit hakea Karelia-ammattikorkeakoulun Y-akatemiaan, jossa opiskellaan monialaisissa tiimeissä yrittäjyyttä. Y-akatemiassa opiskellaan Y-akatemian opetussuunnitelman mukaisesti ja niillä korvataan sopimuksen mukaan geronomikoulutuksen opetussuunnitelman opintoja.

Opintojen joustava toteuttaminen

Fast track -monimuotototeutus antaa sinulle mahdollisuuden opiskella osin ajasta ja paikasta riippumattomasti. Sinun voi olla mahdollista hyväksilukea aiemmin tai opintojen aikana muualla hankittua osaamista osaksi Karelian geronomitutkintoa. Osaamisen hyväksilukemisessa käytetään AHOT – (aiemmin hankitun osaamisen tunnistamis- ja tunnustamismenettely) menettelyä. Voit halutessasi opiskella kesäaikoina kesälukukaudelle tarjottavia opintoja. Täydentävän osaamisen opintoja voit tehdä joustavasti missä tahansa opintojen vaiheessa oman mielenkiintosi mukaisesti.

Kansainvälistyminen

Geronomi fast track -opinnoissa sinulla on mahdollisuudet kansainvälistymiseen opetustarjonnan, hanketyöskentelyn ja kansainvälisen opiskelijavaihdon sekä harjoittelun kautta sen hetkinen tarjonta huomioiden. Voit vahvistaa ikäystävällisyyden ja aktiivisen ikääntymisen osaamistasi kansainvälisen hanketoiminnan ja EMMA- verkoston myötä. Verkostoon kuuluu viisi eurooppalaista korkeakoulua.

Osaamisen arviointi

Osaamisen arviointia tapahtuu eri muodoissa koko opiskelun ajan. Arviointi tapahtuu muun muassa opetuksen aikana, ohjaustilanteissa, asiakastilanteissa, tenteissä, käytännön kokeissa sekä raporttien ja oppimistehtävien perusteella. Arvioinnissa hyödynnetään opiskelijoiden itsearviointia sekä opiskelutoverien vertaisarviointia ja -palautetta. Arvioinnissa hyödynnetään myös työelämäpalautetta. Opiskelua tuetaan reflektiotilanteilla, joissa peilaat omaa oppimistasi asetettuihin tavoitteisiin. Arvioinnin ja saamasi palautteen avulla seuraat osaamisesi kehittymistäsi ja asetat uusia tavoitteita. Kareliassa on yleiset arvioinnin perusteet, mutta tarkemmat arviointiperusteet on määritetty opintojaksokuvauksissa.

Uramahdollisuudet

Valmistumisen jälkeen saat pätevyyden toimia laillistettuna sosiaalihuollon ammattihenkilönä geronomin ammatissa (Laki sosiaalihuollon ammattihenkilöistä 817/2015; Valvira 2021). Tutkinto antaa sinulle valmiudet toimia gerontologista osaamista vaativissa asiantuntijatehtävissä. Voit työskennellä julkisella sektorilla iäkkään henkilön palveluntarpeiden selvittämisestä vastaavana työntekijänä (Laki ikääntyneen väestön toimintakyvyn tukemisesta sekä iäkkäiden sosiaali- ja terveyspalveluista 980/2012). Voit työskennellä esimerkiksi palveluohjaajana, ohjaajana, sosiaaliohjaajana, projektityöntekijänä, vanhuspalvelujen koordinoijana, esimiehenä, suunnittelijana, kehittäjänä tai palveluiden tuottajana. Työpaikkasi voi sijoittua sosiaalialan, kuntoutuksen, hoivan ja hoidon kentille niin julkisella, yksityisellä kuin kolmannella sektorilla. Geronomina voit työskennellä yksilö- ja ryhmäkohtaisessa asiakastyössä sekä vanhustyön moniammatillisissa työryhmissä. Geronomin osaaminen avaa uudenlaisia uramahdollisuuksia esimerkiksi yrittäjänä tai vanhustyön kehittäjänä monialaisissa toimintaympäristöissä. Tulevaisuudessa geronomin osaamista tarvitaan ennakkoluulottomasti monialaisilla työkentillä.

Työelämän muutokset ja oma urakehitys edellyttävät jatkuvaa oppimista tutkinnon suorittamisen jälkeen. Merkittävä osa oppimisesta tapahtuu työn yhteydessä, mutta sitä voi tehostaa kouluttautumisen avulla. Voit täydentää omaa osaamistasi avoimen ammattikorkeakoulun opinnoilla tai ylempään ammattikorkeakoulututkintoon tähtäävällä koulutuksella. Ikäosaamisen kehittäminen ja johtaminen YAMK-tutkinto tarjoaa erinomaisen jatkopolun osaamisen syventämiseen ja avaa ovia esimerkiksi esimiestehtäviin, vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin tai opettajaksi. Opettajatuutori ja opinto-ohjaaja tukevat sinua urasuunnittelussasi koko opintojen ajan.

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2025-2026 2026-2027 2027-2028 2028-2029 Spring 2026 Autumn 2026 Spring 2027 Autumn 2027 Spring 2028 Autumn 2028 Spring 2029 4. / 2026 5. / 2026 6. / 2026 1. / 2026 2. / 2026 3. / 2026 4. / 2027 5. / 2027 6. / 2027 1. / 2027 2. / 2027 3. / 2027 4. / 2028 5. / 2028 6. / 2028 1. / 2028 2. / 2028 3. / 2028 4. / 2029 5. / 2029 6. / 2029
Total 210

Shared competences of UAS Bachelor's degrees 2022

In Finnish universities of applied sciences, the competences of degrees have been defined as programme-specific competences and shared competences. Competences refer to extensive competence modules, which are combinations of individual knowledge, skills and attitudes. Programme-specific competences form the basis of a student's professional expertise. Shared competences are common competence areas for different programmes and degrees, and they create the foundation for operating in a workplace, cooperation and the development of expertise.

1 Learning to Learn

The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning.

- Assesses and develops their competence and learning methods in different learning environments.
- Is able to acquire, critically assess and appropriately apply the national and
international knowledge base and practices of their field.
- Also takes responsibility for group learning and sharing what has been
learned.

No attached course units

2 Operating in a Workplace

The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field.

- Is able to work constructively in a work community and promotes their own
and their work community’s well-being.
- Is able to act professionally in communication and interaction situations at a workplace.
- Utilises the opportunities offered by technology and digitalisation in their work.
- Understands the complexity of changing working life and their own resilience in changing working life situations.

No attached course units

3 Ethics

The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account.

- Is able to take responsibility for their own actions and their consequences and reflects on them in accordance with the ethical principles and values of their field.
- Takes others into account and promotes equality and non-discrimination.
- Take into account the realisation of diversity and accessibility in their actions.
- Understands the principles of responsible conduct of research and adheres to them.
- Is able to influence society based on ethical values.

No attached course units

4 Sustainable Development

The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society.

- Is able to use information related to their field in finding, implementing and establishing sustainable solutions and operating models.
- Understands sustainability challenges, their interdependencies and the various aspects of issues and problems.

No attached course units

5 Internationality and Multiculturalism

The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks.

- Is familiar with the impacts of their cultural background on their activities and is able to develop operating methods that take multiculturalism into account in their work community.
- Is able to monitor and utilise the international development of their field in their work.
- Is able to communicate internationally in their work tasks.

No attached course units

6 Proactive Development

The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods.

− Solves problem situations creatively and reforms operating methods together with others.
− Is able to work in projects in cooperation with actors of different fields.
− Is able to apply existing knowledge in the field in development and utilises research and development methods.
− Is able to seek customer-oriented, sustainable and economically viable solutions, anticipating the future of their field.

No attached course units

Not grouped
The Foundation of Active and Healthy Ageing
Sociocultural Gerontological Work and Professional Interaction
Anatomy and Physiology as well as Aging-Related Changes
Foundations of an Age-Friendly Society and Age Competence
Applied Gerontology in a Changing Society
Reporting and Written Communication
Meeting Older People, Practical Training
Promotion of Active and Healthy Ageing
The Basics of Geriatric, Pharmacological and Medical Care
Promotion of Agency in Sociocultural Gerontological Work
Legislative Guidance in the Work of Applied Gerontology
Multiprofessionalism and Preventive Action
English at work for Applied Gerontology
Age-Friendly Operational Environments, Practical Training
Individual Client Processes, Service Coordination and Anticipation
Comprehensive Gerontological Assessment
Empowering Working Methods in Supporting Agency
Safe, Aesthetic and Accessible Environment
Fundamentals of Research, Development, and Innovation Methods
Swedish at Work for Applied Gerontology
Guidance and Support for Agency, Practical Training
Brain Health and Memory Training
Technology in the Daily Life of an Old Person
Mental Health Work, Social Work with Substance Abusers and Culture Sensitivity
A Valuable Life of an Old Person and Palliative Care
Application of research, development, and innovation methods
Finnish: Oral Communication
Developing Competence in Ageing, Practical Training
Family Care, Family Nursing and Work with Disabled People
Medication Safety for Older People
Leadership, Entrepreneurship and Finances
Scientific Writing
Client processes and Service Coordination, Practical Training
Thesis Planning
Impactful Leadership, Quality Management and Development
Leadership and Development, Practical Training
Thesis Implementation
Thesis Finalising

Thesis and practical training

Opinnäytetyön ja harjoittelun tilastointi

Practical Training Related

No attached course units

Thesis Related

No attached course units

Not grouped
The Foundation of Active and Healthy Ageing
Sociocultural Gerontological Work and Professional Interaction
Anatomy and Physiology as well as Aging-Related Changes
Foundations of an Age-Friendly Society and Age Competence
Applied Gerontology in a Changing Society
Reporting and Written Communication
Meeting Older People, Practical Training
Promotion of Active and Healthy Ageing
The Basics of Geriatric, Pharmacological and Medical Care
Promotion of Agency in Sociocultural Gerontological Work
Legislative Guidance in the Work of Applied Gerontology
Multiprofessionalism and Preventive Action
English at work for Applied Gerontology
Age-Friendly Operational Environments, Practical Training
Individual Client Processes, Service Coordination and Anticipation
Comprehensive Gerontological Assessment
Empowering Working Methods in Supporting Agency
Safe, Aesthetic and Accessible Environment
Fundamentals of Research, Development, and Innovation Methods
Swedish at Work for Applied Gerontology
Guidance and Support for Agency, Practical Training
Brain Health and Memory Training
Technology in the Daily Life of an Old Person
Mental Health Work, Social Work with Substance Abusers and Culture Sensitivity
A Valuable Life of an Old Person and Palliative Care
Application of research, development, and innovation methods
Finnish: Oral Communication
Developing Competence in Ageing, Practical Training
Family Care, Family Nursing and Work with Disabled People
Medication Safety for Older People
Leadership, Entrepreneurship and Finances
Scientific Writing
Client processes and Service Coordination, Practical Training
Thesis Planning
Impactful Leadership, Quality Management and Development
Leadership and Development, Practical Training
Thesis Implementation
Thesis Finalising

Shared Competences of Applied Gerontology 2022

A Gerontological competence

- can apply multi-disciplinary gerontological knowledge and skills to care and services for the elderly and understand ageing from the perspectives of individuals and their life courses and from the perspectives of community and society
- have adopted a resource-oriented approach to old age as a foundation for their work with older people
- can observe and promote the implementation of ethical principles in the care for older people
- are able to promote self-determination, justice and individuality to ensure dignity in old age
- are capable of acceptance, empathy, dialogue and reflective interaction with all kinds of people
- know how to approach ageing people from different cultural backgrounds
- work in a holistic and multi-disciplinary manner, paying attention to individual backgrounds of older people in a variety of settings

No attached course units

B Multi-disciplinary Assessment and Evaluation Competence

- in multi-professional collaboration, can assess, plan and implement service packages based on the needs of older persons
- are able to assess and anticipate older people’s holistic wellbeing, functional ability and service needs in relation to clients’ resources, individual lives and coping in their respective environments
- can assess, implement and coordinate multi-disciplinary, individual services for older people
- can use tools and methods for assessing functional capacity and apply knowledge of activities that promote the wellbeing of older people
- is able to recognise social and health risks, including background factors, that jeopardize older people’s well-being and functional ability.
- together with other professionals, know how to assess older people’s needs for assistive equipment and how to support them in the use of the equipment

No attached course units

C Counselling Competence

- in their counselling work, observe the principles of foresight and preventive work with older people, promoting clients’ health and wellbeing
- can take action to prevent older persons’ social exclusion and related risks
- can disseminate information on factors related to older people’s health and well-being
- are familiar with the case management approach and can use methods of case management and networking when counselling individual clients and groups
- by their counselling, are able to promote social engagement and empowerment of older people while respecting their self-determination
- in their work, can apply community group counselling and goal-oriented group counselling methods
- know how to counsel and advise older people, their next of kin, families and significant others on meeting their individual needs and coping in daily life
- are familiar with special features in counselling older people and able to carry out the counselling process, taking into account older people’s individual needs

No attached course units

D Competence in Gerontological Care, Nursing and Rehabilitation

- are able to promote elderly people’s social engagement and agency in care, nursing and rehabilitation services
- know how to use a resource-oriented and rehabilitative approach to work and how to apply essential methods in their gerontological work with individuals and groups
- are able to use information and welfare technology to provide a safe and functional environment
- know how to use sociocultural and participatory action methods and how to strengthen the sense of community as part of care, nursing and rehabilitation
- are able to implement and evaluate safe pharmacological care for older people
- recognize common diseases and their effect on older people’s functional ability and know how to counsel them in the treatment of diseases and in rehabilitation
- are familiar with methods of caring for, supporting and rehabilitating people with dementia and able to develop services for people with memory disorders
- know how to support older people living at home and care-giving families, as well as how to develop services to support such families

No attached course units

E Service Provision Competence

- are familiar with important national and international strategies and objectives ageing policies and use them to develop services and their quality
- can participate in public discussion on the life and position of older people in society and service provision systems; use gerontological expertise to influence them
- are familiar with service settings and service provision (in public, private and third sectors) and able to apply their knowledge to the organisation, provision and development of services
- are familiar with social, health and rehabilitation services for older people and with the relevant legal framework, guidelines and programmes, so that they can apply their knowledge to both service development and client work
- can extensively use culture and sports services to support functional capacity and wellbeing of older people
- know how to coordinate multi-professional collaboration and the development, planning and implementation of services to meet the needs of older persons

No attached course units

F Competence in Management, Development and Quality Assurance

- are able to develop and manage gerontological work in an ethical, client-centred manner
- know how to apply important strategies and theories on work community development and management to develop, coordinate and manage work with older people
- are able to evaluate the quality of services provided for older people and to use important tools of quality work
- can demonstrate flexibility and conduct dialogue in the work community; possess negotiation, communication and counselling skills
- have an entrepreneurial approach to work
- are able to work in managerial positions and have basic skills in financial management and marketing
- know how to support employee welfare at work
- are able to apply research, development and innovation methods to develop services and work communities
- know how to work in projects
- apply gerontological research and knowledge to development and management
- are able to produce knowledge that serves the foresight work and development of services for older people

No attached course units

Not grouped
The Foundation of Active and Healthy Ageing
Sociocultural Gerontological Work and Professional Interaction
Anatomy and Physiology as well as Aging-Related Changes
Foundations of an Age-Friendly Society and Age Competence
Applied Gerontology in a Changing Society
Reporting and Written Communication
Meeting Older People, Practical Training
Promotion of Active and Healthy Ageing
The Basics of Geriatric, Pharmacological and Medical Care
Promotion of Agency in Sociocultural Gerontological Work
Legislative Guidance in the Work of Applied Gerontology
Multiprofessionalism and Preventive Action
English at work for Applied Gerontology
Age-Friendly Operational Environments, Practical Training
Individual Client Processes, Service Coordination and Anticipation
Comprehensive Gerontological Assessment
Empowering Working Methods in Supporting Agency
Safe, Aesthetic and Accessible Environment
Fundamentals of Research, Development, and Innovation Methods
Swedish at Work for Applied Gerontology
Guidance and Support for Agency, Practical Training
Brain Health and Memory Training
Technology in the Daily Life of an Old Person
Mental Health Work, Social Work with Substance Abusers and Culture Sensitivity
A Valuable Life of an Old Person and Palliative Care
Application of research, development, and innovation methods
Finnish: Oral Communication
Developing Competence in Ageing, Practical Training
Family Care, Family Nursing and Work with Disabled People
Medication Safety for Older People
Leadership, Entrepreneurship and Finances
Scientific Writing
Client processes and Service Coordination, Practical Training
Thesis Planning
Impactful Leadership, Quality Management and Development
Leadership and Development, Practical Training
Thesis Implementation
Thesis Finalising

Code Name Credits (cr)
SGAK26-1
Understanding the Multidisciplinary Knowledge Base

(Choose all )

60
SGAK26-11
Humanity of Ageing - Gerontological Knowledge Base

(Choose all )

29
SG10036 The Foundation of Active and Healthy Ageing 6
SG10002 Sociocultural Gerontological Work and Professional Interaction 5
SG10037 Anatomy and Physiology as well as Aging-Related Changes 4
SG10038 Foundations of an Age-Friendly Society and Age Competence 2
SG10039 Applied Gerontology in a Changing Society 5
SY10004 Reporting and Written Communication 2
SG10061 Meeting Older People, Practical Training 5
SGAK26-12
Agency of Older People - Gerontological Care, Nursing and Rehabilitation

(Choose all )

31
SG10006 Promotion of Active and Healthy Ageing 5
SG10007 The Basics of Geriatric, Pharmacological and Medical Care 5
SG10008 Promotion of Agency in Sociocultural Gerontological Work 5
SG10040 Legislative Guidance in the Work of Applied Gerontology 3
SP10011 Multiprofessionalism and Preventive Action 4
SG10041 English at work for Applied Gerontology 3
SG10062 Age-Friendly Operational Environments, Practical Training 6
SGAK26-2
A Professional in the Welfare of the Older People

(Choose all )

61
SGAK26-21
An Old Person in a Community - the Processes and Methods of Gerontological Work

(Choose all )

16
SG10042 Individual Client Processes, Service Coordination and Anticipation 6
SG10043 Comprehensive Gerontological Assessment 5
SG10013 Empowering Working Methods in Supporting Agency 5
SGAK26-22
An Old Person in Society - Age-Friendly Environments and Gerontechnology

(Choose all )

14
SG10014 Safe, Aesthetic and Accessible Environment 4
SG10044 Fundamentals of Research, Development, and Innovation Methods 2
SG10016 Swedish at Work for Applied Gerontology 3
SG10045 Guidance and Support for Agency, Practical Training 5
SGAK26-23
Quality Services for Old People - Developing Expertise

(Choose all )

31
SG10018 Brain Health and Memory Training 5
SG10015 Technology in the Daily Life of an Old Person 4
SG10046 Mental Health Work, Social Work with Substance Abusers and Culture Sensitivity 4
SG10020 A Valuable Life of an Old Person and Palliative Care 2
SG10047 Application of research, development, and innovation methods 4
SG10021 Finnish: Oral Communication 2
SG10060 Developing Competence in Ageing, Practical Training 10
SGAK26-3
Developer of Development and Management

(Choose all )

59
SGAK26-31
Supporting an Old Person’s Life Choices - Deepening the Expertise

(Choose all )

30
SG10023 Family Care, Family Nursing and Work with Disabled People 5
SG10027 Medication Safety for Older People 2
SY10010 Leadership, Entrepreneurship and Finances 5
SG10024 Scientific Writing 1
SG10048 Client processes and Service Coordination, Practical Training 12
KY10001 Thesis Planning 5
SGAK26-32
An Old Person as an Active Participant - Developing and Managing Age-Friendliness

(Choose all )

29
SG10026 Impactful Leadership, Quality Management and Development 6
SG10063 Leadership and Development, Practical Training 13
KY10002 Thesis Implementation 5
KY10003 Thesis Finalising 5
SGAK26-4
Expert in Elderly Work

(Choose all )

30
SGAK26-41
Complementary Studies

(Choose ects: 30 )

30

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page